جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۵۶۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبرداد
دکتر جمال کامیاب "مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران" با اشاره به ثبت ساختمان موزه‌ استاد علی‌اکبر صنعتی در فهرست آثار ملی، گفت: از آنجا که این موزه گنجینه ای ارزشمند از آثار مجسمه و نقاشی استاد علی اکبر صنعتی در خود جای داده است، سازمان زیباسازی با جدیت در احیا این موزه تلاش خواهد کرد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر کامیاب با بیان اینکه جامعه‌ هنری و خانواده استاد صنعتی نگران وضعیت این موزه هستند، افزود: در پی برپایی جلسات هماهنگی با مسئولان جمعیت هلال احمر، این سازمان برای چندمین بار آمادگی خود را برای بازسازی و احیاء موزه علی اکبر صنعتی اعلام کرده است.

او با اشاره به اینکه مسئولان سازمان زیباسازی و جمعیت هلال احمر در این مورد جلسات متعددی برگزار کرده اند، گفت: مقرر شد پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این سازمان، جمعیت هلال احمر و اداره میراث فرهنگی، ساماندهی، بازسازی و احیاء این موزه آغاز شود.

به گفته کامیاب به دلیل فرسودگی ساختمان موزه و احتمال تخریب قریب الوقوع آن، تا کنون تعدادی از مجسمه‌های قابل انتقال و نقاشی‌های استاد علی‌اکبر صنعتی برای جلوگیری از هر اتفاق ناخوشایندی، به موزه‌ ملی جمعیت هلال احمر منتقل شده‌اند ولی آثاری که قابل انتقال نیستند،‌ هنوز در این بنا قرار دارند و سازمان زیباسازی برای جلوگیری از تخریب بیشتر این آثار درصدد بازسازی سریع این موزه است.

علی‌اکبر صنعتی نقاش و مجسمه‌سازی بود که فروردین 1385 درگذشت. صنعتی یکی از مجسمه‌سازان قدیمی عصر جدید ایران است. او شاگرد ابوالحسن‌خان صدیقی بود. صنعتی تا پایان عمر عضو پیوسته‌ی فرهنگستان هنر ایران باقی ماند. موزه‌ی صنعتی در کرمان، علاوه بر نمایش آثار با ارزش استاد صنعتی، آثار هنرمندان بزرگ دیگری از جهان را هم دارد. موزه‌ی صنعتی در تهران نیز در میدان امام خمینی (ره) قرار دارد و در آن، مجسمه‌های بسیار مهمی از او به‌نمایش گذاشته شده است.

نظر شما