جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۵۷۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از پيشنهاد حسين پاينده مبني بر ساخت فيلمي بر اساس رمان «سووشون» سيمين دانشور استقبال کرد.
به گزارش شهر، حسين پاينده - منتقد ادبي و استاد دانشگاه - در مراسم بزرگداشت سيمين دانشور با عنوان «با سيمين: 1390-1300» که عصر يکشنبه، 18 اسفندماه، همزمان با دومين سالگرد درگذشت سيمين دانشور در خانه هنرمندان و با حضور معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، گفت: خواهش ميکنم توجه کنيد فيلم سينمايي امروزه از مرزها فراتر ميرود. خارجيها ادبياتشان را از راه سينما به جهان معرفي کرده اند.

خواهش و تمنا دارم اجازه دهيد رمان «سووشون» در پروژهاي تعريفشده به فيلم سينمايي تبديل شود؛ چون الآن در دنياي تصوير هستيم. او همچنين گفت: انصافا کارهاي دانشور چند سر و گردن از رمانهاي توليدشده در جهان عرب بهتر است، اما دريغا که ما اينها را ترجمه و معرفي نکردهايم و از ابزار سينما براي معرفي آنها استفاده نکردهايم.

سيدعباس صالحي - معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - نيز در حاشيه اين مراسم درباره در دستور کار قرار دادن توليد فيلم سينمايي بر اساس رمان «سووشون» سيمين دانشور گفت: من اين پيشنهاد را حتما مطرح ميکنم؛ به نظرم پيشنهاد خوبي است.
منبع: ایسنا
نظر شما