جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۲
کد خبر: ۷۵۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور هشدار داد:
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ضمن اعلام آمادگی ماموران پلیس فرودگاه در نوروز ۹۳ به مسافران هشدار داد مراقب افراد سود جو که در ساعات پیک (شلوغ) پروازها مبادرت به فروش بلیط‌های تقلبی در سالن فرودگاه می‌کنند، باشند.
به گزارش‌ شهر، سرهنگ مهری با اشاره به فعالیت ماموران پلیس فرودگاه‌های کشور در دو شیفت کاری در ایام نوروز اظهارداشت: همزمان با افزایش آمار سفرهای نوروزی از طریق خطوط هوایی، پلیس مستقر در کلیه فرودگاه‌های کشور درآمادگی کامل به سرمی‌برد و ماموران این یگان از 28 اسفندماه تا پایان تعطیلات در دو شیفت با تمام توان و امکانات آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی از تقویت ماموران پلیس مستقر در ترمینال‌ها، گیت‌های بازرسی، مدخل‌های ورودی و خروجی و نیز افزایش گشت‌های خودرویی و موتوری در سطح حوزه استحفاظی فرودگاه در این ایام خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از بروز هر گونه جرم به خصوص سرقت اموال و وسایل همراه مسافران، گشت‌های پیاده این پلیس، به صورت محسوس و نامحسوس در نقاط جرم خیز و پرتردد ترمینال‌های فرودگاه مستقر خواهند شد.

مهری افزود: درتعطیلات نوروز برای کلیه فرودگاه‌های دارای پروازهای خارجی به ویژه در ساعات پیک پرواز، گیت‌های بازرسی کمکی راه اندازی می‌شود تا مسافران پشت گیت‌های پلیس معطل نشده و به موقع به پرواز خود برسند.

این مقام انتظامی به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد: در داخل سالن فرودگاه، مراقب اموال و وسایل همراه خود مانند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ، کیف دستی و ساک که در کنار خود قرار می‌دهند، باشند؛ هنگام ورود به سالن ترمینال و نیز عبور از گیت‌های بازرسی از همراه داشتن بار همراه خود مطمئن شوند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور به اقدامات پیشگیرانه و آموزشی پلیس به مسافران جهت مراقبت از وسایل شخصی اشاره کرد و گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک سریعاً ماموران پلیس مستقر در سالن فرودگاه‌ها را مطلع کنند.

وی ادامه داد: هنگام ازدحام جمعیت به ویژه در فرودگاه‌های شلوغ، عده‌ای از سارقان اقدام به سرقت وسایل همراه مسافران در فرودگاه یا جیب‌بری از آنان می‌کنند لذا به مسافران توصیه می‌کنم مراقب بار همراه خود باشند؛ در سفر از حمل بار اضافه و غیرضروری خودداری کنند تا بتوانند کنترل بیشتری بر لوازم خود داشته باشند.

مهری، حضور به موقع مسافران برای انجام تشریفات پرواز در فرودگاه‌ها را با توجه به ترافیک و توام شدن پروازهای حج عمره مفرده با پروازهای داخلی خواستار شد و گفت: مسافران داخلی حداقل دو ساعت و مسافران خارجی حداقل سه ساعت قبل از پرواز در سالن‌های فرودگاه حاضر باشند تا پلیس و سایر دستگاه‌های مسئول بتوانند وظایف خود را به موقع انجام دهند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به فعالیت افراد سودجو همزمان با افزایش سفرها، به شهروندان توصیه کرد: از دلالانی که در ازای دریافت مبالغ بیشتر از مبلغ معین، بلیط به آنان می‌فروشند، خودداری کنند.

این مقام مسئول به مسافران نوروزی هشدار داد: مراقب افراد سود جو که در ساعات پیک پروازها مبادرت به فروش بلیط‌های تقلبی در سالن فرودگاه می‌کنند، باشند؛ خرید بلیط از آژانس‌های معتبر هواپیمایی راه را بر این گونه سودجویان خواهد بست.

وی به مسافران توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی بلیط از صحت آدرس اینترنتی آن مطمئن شوند.
مهری همچنین به مسافران توصیه کرد: پس از حضور در فرودگاه مقصد به جای استفاده از خودروهای شخصی مسافربر از تاکسی فرودگاه استفاده کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاه قطعاً جای امنی برای انجام اقدامات مجرمانه نیست و پلیس با متخلفان برخوردی قاطع در چارچوب قانون خواهد داشت.
نظر شما