پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۰
کد خبر: ۷۵۸۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
شهردار تهران در حاشیه مراسم تحویل پیکر 95 شهید گمنام دفاع مقدس:
پیکر مطهر 95 شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز با حضور دکتر محمدباقرقالیباف شهردار تهران ، آیت الله جزایری ، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا ، ایثارگران و مردم شهید پرور از مرز شلمچه وارد کشور شد.
به گزارش شهر، محمدباقر قالیباف در حاشیه این مراسم طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز دهه فاطمیه گفت: امروز مصادف شد با اینکه در محل شهادت شهدای شلمچه و کربلای ایران حضور پیدا کنیم تا پیکر شهدایی که محب اهل بیت (ع) و حضرت زهرا(س) بودند، واردکشور شود . این که پیکر مطهر این شهدای گمنام در آستانه سال جدید و دهه فاطمیه به آغوش کشور اسلامی بازگشته است، توفیقی برای همه ملت ما است. مخصوصا برای افرادی مثل بنده که توفیق همرزمی و همسنگری با شهدا را داشته ام .

وی ادامه داد: وقتی امروز پیکر مطهر شهدا را با شعار یا زهرا می آوردند یاد خاطره ای از دوران مقدس افتادم . هیچ وقت فراموش نمی کنم که در عملیات رمضان شهید کاظمی از لشکر هشت نجف در همین کانال ماهیگیری بود. یک روز صبح که برای بررسی وضعیت خط آماده بودیم، شاهد بودم که این شهید – که شاید 14 سال بیشتر سن نداشت – کنار یک تیربار 14.5 مجروح و با پیشانی بند یا فاطمه زهرا(س) به شهادت رسیده بود. انصافا عشق به اهل بیت (ع) و فرهنگ جهاد و شهادت همیشه این عزت را برای این کشور و نظام آورده است. 

دکتر قالیباف افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم. امروز هم روز بزرگی برای یادآوری نام و یاد شهدا و استمرار مسیر آنها تحت رهبری مقام معظم رهبری بود . 

وی ادامه داد: مهمترین کار ما این است که به مردم خدمت کنیم چرا که شهدا این را از ما می خواهند. امروز نیز آمده ایم یادآوری کنیم تا میز، مقام، جاه و قدرت ما را غافل نکند و به یاد بیاوریم که 30 سال قبل در همین شلمچه و خین کجا بودیم و امروز کجا هستیم. در حقیقت این امر به ما یاداوری می کند که جز خدمت به مردم و حفظ عزت کشور نباید چیز دیگری را دنبال کنیم و اگر دینی هم داریم فقط به این بچه های شهید است . 

همچنین دکتر محمدباقر قالیباف پس از تحویل پیکر مطهر شهدای گمنام در منطقه خین حاضر شد و با حضور در کنار نهر خین از مناطق عملیاتی کربلای 4 و5 بازدید کرد . 
نظر شما