پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۵
کد خبر: ۷۵۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
سبحانی،دبیر بخش رفتار نو طرح «به پیشواز بهار می رویم»
سید جعفر سبحانی،دبیر بخش رفتار نو طرح «به پیشواز بهار می رویم» از مراکز هزارگانه برای تحویل و دریافت فرم‌های مردمی پلاک بهاری خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی سیدجعفر سبحانی گفت: برای اجرای بهتر طرح پلاک بهاری و استفاده از توانمندیهای موجود تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان زیباسازی و کانو‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران به امضا رسیده تا بزرگترین دغدغه شهروندان در این طرح را که دسترسی آسان به فرم‌های طرح پلاک بهاری است را رفع کنیم.

وی ادامه داد: ما در سطح شهر تهران 88 کانون فرهنگی و هنری مساجد را به عنوان مراکز معین تعین کردیم که در هر منطقه 4 کانون است. هر کدام از این کانون‌ها نیز 10 تا 15 زیرمجموعه دارند. مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز فرم‌های مربوط به این طرح را تحویل و تکمیل کنند و با مدارک درخواستی به همان محل ارائه دهند.

سبحانی با اشاره به اینکه علاوه بر این مراکز شورایاری‌ها و ادارات زیباسازی مناطق نیز این فرم‌ها را در اختیار خواهند داشت تا در دسترس مردم قرار دهند گفت: از آنجا که تا امروز استقبال زیادی از این طرح شده و روزانه تماس‌های تلفنی بسیار زیادی از شهروندان در خصوص این طرح داریم به سمتی حرکت کردیم که مراکز اطلاع‌رسانی در سطح شهر زیاد باشد. حتی از شهرداری بسیاری از شهرستان‌ها تماس گرفته شده و خواسته شده در این طرح مشارکت کنند اما با توجه به اینکه این طرح مخصوص شهروندان تهرانی است ما اعلام کردیم می‌توانیم فرم‌ها را در اختیارشان بگذاریم تا در صورت تمایل طرح را بومی کنند و در آن شهرستان اجرا کنند.

وی با اعلام اینکه چند روزی است اقلام تبلیغاتی مانند بروشور و پوستر طرح نیز در سطح شهر پخش شده گفت: از شنبه مردم می‌توانند به مراکز هزارگانه سطح شهر مراجعه کنند و فرم‌ها را دریافت کرده و ثبت نام کنند.

دبیر بخش «رفتار نو» با اشاره به ایجاد یک کمیته ارزیابی در مناطق گفت: مهلت ثبت نام را تا 21 فروردین ماه تمدید کرده‌ایم و بعد از این زمان کمیته‌های ارزیابی که در منطقه شامل یک تیم 3 نفره است، فرم‌ها را به صورت حضوری ارزیابی می‌کنند. یعنی یک نماینده از کانون فرهنگی و هنری مساجد، یک نماینده از سازمان زیباسازی و یک نماینده از دانشجویان مرتبط با حوزه شهری فرم‌ها و عکس‌ها را با نمای واقعی منازل در مکان اصلی ارزیابی می‌کنند و از آنجا که این طرح برای انتخاب بهترین نمای ساختمان ‌ای شهر است نیاز است که از نزدیک نیز یکبار دیده شوند.

سبحانی همچنین گفت: در طرح پلاک بهاری چون اساس کار ما ترویج شهروندمداری است یک بخش خود ارزیابی قرار داده‌ایم. در واقع ما برای یک نمای ساختمانی زیبا 5 شاخص در نظر گرفته‌ایم که هر کدام زیر مجموعه‌هایی دارد و هر عنوان امتیازی دارد. به طور مثال پاک کردن درب منازل از برچسب‌ها یا رنگ آمیزی در و پنجره امتیازهای مجزایی دارد که در مجموع این امتیازها به هزار می‌رسد. البته سعی کرده‌ایم مواردی که در آن مشارکت شهروند ساکن دخالت مستقیم دارد امتیاز بیشتری داشته باشد تا به طور مثال معماری ساختمان. بنا به همین امتیازها ابتدا خود شهروندان هستند که به ساختمان خود امتیاز می‌دهند و بعد در مراحل بعدی این امتیازها و ارزیابی‌ها توسط کارشناسان و داوران بازنگری می شود.

سبحانی با اشاره به اینکه پیش بینی شده تا 50 هزار نما در این طرح شرکت کنند گفت: اگر بپذیریم در تهران هر نما به طور میانگین یعنی ساختمانی با 10 خانوار آن وقت می توان مشارکت شهروندان در این طرح را بسیار بالا دانست. این پیش بینی نیز بر اساس میزان استقبالی که تا کنون از طرح شده صورت گرفته است.

دبیر طرح پلاک بهاری در پایان گفت: تلاش این طرح تغییر رفتار شهروندان است. اینکه حساسیت شهروندان نسبت به محیط زیست‌شان بالا برود .

نظر شما