شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۷
کد خبر: ۷۶۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) از تعهد اين شركت براي ساخت و تحويل 30 كيلومتر خط مترو براي سال 93 به شرط تامين اعتبارات خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از مديريت روابط عمومي و امور بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) مهندس هابيل درويشي امروز دوشنبه در آخرين جلسه كاري با مديران اين شركت از تلاش همه همكاران خود در به ثمر نشستن برنامه هاي توسعه مترو در سال جاري تشكر كرد و گفت: بدون هيچ ترديدي اتمام پروژه بزرگ شهري سال(بخش جنوبي خط 3 مترو) جز با عنايت الهي، همت جهادي و ايثار ميسر و ممكن نمي شد.

وي افزود: در 3 سال مسئوليتم در شركت مترو تهران كه با شرايط خاص ناشي از فشارهاي اقتصادي دشمنان نظام به كشور قرين بود به اتكاي فرهنگ جهادي و ايثار اجازه ندادم كار و تلاش در اين شركت متوقف شود كه يكي از مصاديق بارز آن بخش مياني و جنوبي خط 3 مترو به عنوان پيچيده ترين و سخت ترين پروژه مترو تهران است كه در آينده نزديك به عنوان يك وظيفه از خدمتگذاران مردم در مترو تقديم شهروندان عزيز خواهد شد.

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) خاطرنشان كرد:همكارانم در شركت مترو در اين سالهاي سخت به معناي واقعي كلمه"مي شود" و "مي توانيم" را با كار و تلاش شبانه روزي معناي ديگر بخشيدند و بار ديگر ثابت شد كه با ايمان و اخلاص مي شود تهديدها را به فرصت شكوفايي ،آباداني و استقلال اقتصادي كشور تبديل كرد؛ضمن اين كه بايد از پيمانكاران فعال در توسعه مترو به خاطر همسويي با فرهنگ حاكم در اين سيستم(مديريت ميداني و جهادي) تشكر كنيم.

درويشي در ادامه ضمن تشكر از حمايت هاي جدي شوراي اسلامي شهر تهران، شهرداري تهران و دولت براي توسعه مترو در سال 93 و سالهاي بعد خطاب به همكاران و مديران اين شركت گفت: اين يك فرصت بزرگي براي ما است كه با همه توان براي توسعه مترو وارد عمل شويم و در 3 سال آينده و در صورت تامين اعتبارات موردنياز برنامه هاي انجام نشده ناشي از عدم اختصاص بودجه در سالهاي اخير را جبران و فاصله خود را با برنامه جامع به كمترين ميزان كاهش دهيم.بر اين باوريم كه با فضاي موجود و همكاري همه بخش ها، سال 93 "سال مترو" خواهد بود.

وي افزود:تعهد داريم در سال 93 طبق برنامه و برآورد بودجه ارائه شده،30 كيلومتر ديگر شامل نيمه شمالي و پاياني خط 3 و بخش هايي از خط 6 و خط 7 را تكميل و براي بهره برداري تحويل دهيم و اعلام مي كنيم كه در صورت اختصاص اعتبار و بودجه كافي حتي توان اين را داريم كه بيشتر از اين ميزان در سال به شبكه مترو كشور بيفزاييم.

درويشي با اعلام اين كه در ايام تعطيلات، كارگاههاي مترو تعطيل نيست گفت: شركت مترو مطابق برنامه بايد پروژه هاي خطوط3، 6 و 7 و تهران- پرند و تهران- ورامين را پيش ببرد و براي تحقق اين مهم نبايد حتي يك روز هم تعطيل شود.

مديرعامل شركت مترو تاكيد كرد: نيمه جنوبي خط 3 مترو تهران به خاطر عبور از مسيرهاي فرسوده شهري به اذعان برخي كارشناسان امر امكان پيشرفت و تحقق نداشت اما با اتمام و آماده سازي آن براي بهره برداري آن هم در كمترين زمان ممكن در تاريخ ساخت مترو در كشور ثابت كرديم كه براي هر كار عمراني و تجهيزاتي سخت تر از اين پروژه نيز آمادگي داريم به شرطي كه اعتبارات موردنياز تامين و حمايت هاي لازم انجام شود.

درويشي اين را هم گفت كه ساخت و توسعه مترو آن هم در تهران به خاطر بافت و تاسيسات فرسوده شهري  به هيچ عنوان قابل قياس با هيچ پروژه عمراني نيست و تنها مختص و منحصر به جنس خود است و مي طلبد مسئولان ذيربط بيش از پيش خدمتگذاران مردم در اين عرصه را حمايت و پشتيباني كنند.

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) در بخش ديگري از سخنان خود در جمع مديران اين شركت و در تشريح برنامه هاي سال 1393 و سه سال آينده توسعه مترو تهران و حومه، برنامه محوري، روحيه مشاركت و همكاري، بكارگيري بهينه امكانات و منابع انساني را از مقدمات و ملزومات پيشرفت كار برشمرد و گفت: نقشه راه ما در مترو مديريت جهادي براي رسيدن به اهداف مدنظر مقام معظم رهبري در سياست هاي اقتصاد مقاومتي است.

درويشي خطاب به مديران شركت مترو خاطرنشان كرد: تاكيد اخير رهبري معظم انقلاب براي رعايت چارچوب ها و مولفه هاي اقتصاد مقاومتي به اين معنا نيست كه ايشان قبلاً در اين باره رهنمودي نداشته باشند؛ معظم له همواره به طرق گوناگون از ساليان گذشته اين را از مسئولان مي خواستند و الحمدالله ما از 3 سال پيش تاكنون به قضاوت آمار و مستندات مي توانيم ادعا كنيم در اجرايي كردن اصلاح الگوي مصرف به عنوان يكي از مولفه هاي مهم اقتصاد مقاومتي، كم نظير عمل كرده ايم و تلاش مي كنيم در آينده در اجراي هر چه شايسته تر مولفه هاي ديگر اين مهم از ديگر بخش ها جلوتر باشيم.

در آغاز اين جلسه كه به خاطر تقارن با دهه اول فاطميه با ذكر مصيبت اهل بيت عليهم السلام  همراه بود، مديرعامل شركت مترو خود و همكارانش را به رعايت هر چه بيشتر حرمت اين ايام در روزهاي سال نو و تعطيلات فراخواند و براي همكارانش در سال جديد موفقيت و كاميابي آرزو كرد.
نظر شما