پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۶۱۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
شهردار تهران با تاکید بر رعایت فرهنگ جهادی، گفت: مدیریت و فرهنگ جهادی حلال تمامی مشکلات در عرصه های گوناگون است.
به گزارش شهر، محمدباقر قالیباف، سه شنبه شب در نشست صمیمی با مردم مشهد در بیت الجواد(ع،) اظهار کرد:  امروز فرهنگ و مدیریت جهادی گره گشای مشکلات در حوزه های مختلف است زیرا این فرهنگ می‌تواند ما را از فساد مالی و بی عدالتی درامان نگهدارد.

مدیریت جهادی به معنای پیروی از عقلانیت و اعتدال

شهردار تهران با اعلام اینکه مدیریت جهادی به معنای پیروی از عقلانیت و اعتدال، منطق و تدبیر است، افزود: فرهنگ جهاد و شهادت به همه ما می آموزد که دیگران در اولویت هستند و خدمت به مردم یک وظیفه است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس این فرهنگ و باور را در جامعه اسلامی ما نهادینه کرد و در حقیقت به همگان یاد داد که نمی توان با این مقوله با نگاهی سطحی برخورد کرد.

قالیباف یادآور شد: امروز جنگ با نظام اسلامی، جنگ اقتصادی و نظامی نیست بلکه آن چه در راس هجمه دشمن قرار دارد بحث فرهنگی است بنابراین باید در این زمینه بیشتر کار و تلاش کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر تقویت فرهنگ جهادی، تصریح کرد: امروز در عرصه فرهنگ دو دیدگاه اصل است یکی اینکه برخی بر این باورند که باید با دنیا کنار بیائیم، هرچند که ما با کسی جنگ و دعوا نداریم البته در این مسیر نباید عزت خود را زیر پا بگذاریم.

جنگ میان حق و باطل، جوهره انقلاب اسلامی است

وی افزود: مطابق دیدگاه دوم هم نباید از جوهره اصلی زندگی که جنگ حق و باطل و فقر و غناست بگذریم.

قالیباف بیان کرد: در انقلاب اسلامی مبنا نبرد میان حق و باطل است، چرا که امام نیز در آن دوران می‌فرمودند "جنگ ما جنگ فقر و غنا و جنگ با ظلم است"، بنابراین امروز هم باید این اصل را مبنای حرکت خود قرار دهیم.

وی جنگ میان حق و باطل را جوهره انقلاب و مدار حرکت دانست و گفت: امام راحل در جای دیگری فرمودند "انقلاب ما انفجار نور بود"، زیرا این انقلاب مسیر حرکت خود را از همان ابتدا مبارزه با باطل و ظالم قرار داد و کاری کرد که همه انسان ها از ظلمات به سمت نور هدایت شوند.

عیار در جامعه اسلامی حرکتهای جهادی است

شهردار تهران اظهار کرد: نقش دوران دفاع مقدس هم در روند انقلاب اسلامی بسیار موثر بود، زیرا باعث شد تا مردم و جوانان ما در کنار مبارزه با باطل، فرهنگ و مدیریت جهادی را بیاموزند و یاد بگیرند که عیار در جامعه اسلامی حرکتهای جهادی است.

تاکید رهبری بر مدیریت جهادی

شهردار تهران تصریح کرد: بی تردید تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی به این دلیل است که این روش گره گشای مشکلات ما در عرصه اقتصادی و فرهنگی است و ما اعتقاد داریم که اگر در یک حرکت اقتصادی و فرهنگی، فرهنگ احسان نباشد، همان فرهنگ سرمایه داری در جامعه نهادینه شده و فساد افزایش می یابد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دسته‌های اصلی دیدگاه سیاسی گفت: یک دسته همین فرهنگ لیبرالیستی و عقلانیت مبتنی بر مادیات است و دسته دیگر فرهنگ انقلاب و خط امام و نبرد حق و باطل و منطبق بر سنت‌های الهی و جهادی است.

قالیباف تأکید کرد: در مسئله اعتدال باید بر مدار حق حرکت کنیم.
نظر شما