شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۶۱۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
در راستای اجرای طرح مسیر سبز، ساحل پاک تهران
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران اعلام کرد: در راستای اجرای طرح مسیر سبز، ساحل پاک تهران، کیسه‌های زباله در میان مسافران نوروزی توزیع می‌شود.
به گزارش شهر، همزمان با اجرای طرح مسیر سبز- ساحل پاک در محورهای فردیس، دماوند، فیروزکوه و عوارضی تهران- قم، پنجمین پایگاه این طرح ظهر جمعه در محور ورامین راه‌اندازی شد. این پایگاه به لحاظ تردد گردشگران جهت عزیمت به سواحل شمالی کشور و شهرهای شمال شرقی ایجاد شده است.

در این پایگاه که با همکاری برخی از سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان تهران برپا شده است علاوه بر آموزش‌های چهره‌ به‌ چهره ، پلاستیک‌های زباله، کتابچه‌ها و بازی‌های آموزشی ویژه کودکان به همراه برچسب‌هایی با عنوان مسیر سبز - ساحل پاک در بین مسافران توزیع می‌شود.

اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه  مسیر سبز- ساحل پاک که مابین سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران و گلستان به امضاء رسیده است، از روزهای ابتدایی سال با استقرار ایستگاه‌های مربوط در محل‌های تعیین شده  و استفاده ازظرفیت سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی (سمن‌ها)، در اجرای این طرح به استقبال نوروزی بدون زباله رفته و در این راستا تلاش کرده تا با ارتقای سطح فرهنگ محیط زیستی گردشگران و استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد همگرایی  لازم، حساسیت  مسافران نوروزی را نسبت به حفظ محیط زیست و جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها در طبیعت افزایش دهد.

در راستای گرامیداشت روز طبیعت (13 فروردین) پایگاه‌های ویژه‌ای نیز در پارک سرخه حصار به عنوان یکی از مکان‌های طبیعی پرتردد در این روز ایجاد خواهد شد.
نظر شما