پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۶۳۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
شهردار منطقه 20 شهر تهران از تدابیر مدیریت شهری برای نوسازی یک هزار پلاک بافت فرسوده در این منطقه جنوبی طی سال جاری خبرداد
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 تهران، منصور کتانباف با بیان این خبر گفت: نوسازی بافت های مسکونی قدیمی با اولویت اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، از مهمترین فعالیت های پیش روی مدیریت شهری در سال جاری است که رفع خطر از یک هزار پلاک بافت فرسوده در قالب طرح های تجمیعی و نوسازی در دستور کار قرار دارد.
کتانباف افزود: بر اساس برنامه زمان بندی شده در صورت مشارکت شهروندان و همکاری دستگاه های مربوطه طی 4 سال آینده تمامی بافت های فرسوده شهرری که حدود 4 هزار پلاک است تخریب و نوسازی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه نوسازی بافت های فرسوده اشتغالزایی، تولید ثروت و در نهایت تبدیل تهدید به فرصت های سرمایه گذاری را به دنبال دارد گفت: تدوین مسیر سبز توسط شهرداری منطقه 20 موجب تسریع فرآیند تهیه و صدور پروانه ساختمانی بافت های فرسوده شده و شهروندان متقاضی در مدت 2 هفته به نتیجه می رسند.
کتانباف فعالیت کارگروه مدیریت شهری شهرستان ری که با حضور فرماندار ویژه شهرستان، شهرداران مناطق 15، 19، باقرشهر، حسن آباد، کهریزک و به صورت مستمر و با اولویت رفع خطر از بافت های قدیمی تشکیل می شود را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شکل گیری کمیته های اجتماعی نوسازی در محلات و انعقاد تفاهم نامه با سراهای محله، شورایاران، ورزشکاران، ائمه جماعات، نهادها و سازمان های دولتی و مردم نهاد و... از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در ماه های پایانی سال گذشته در زمینه ارتقاء آگاهی شهروندان و افراد تاثیر گذار محلی بوده است.
شهردار منطقه 20 شهر تهران به خدمات رایگان دفاتر خدمات نوسازی در 6 محور اصلی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه نقشه های معماری، مشاوره ساخت و ساز، پیگیری روند تهیه پروانه ساخت، شناسایی سازندگان معتبر، مشاوره در خصوص بیمه تضمین کیفیت و تنظیم قرارداد مشارکت از محورهای اصلی خدمات این دفاتر است که رایگان به شهروندان ارائه می شود.

نظر شما