چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۲
کد خبر: ۷۶۴۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
همزمان با روز جهانی بهداشت از سوی مرکز آموزش اعلام شد
همزمان با روز جهانی بهداشت (18 فروردین ماه)، فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت آمادگی دارند از علاقمندان به دوره های آموزشی بهداشت و سلامت ثبت نام کنند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با توجه به نامگذاری روز جهانی بهداشت در سال 2014 از سوی سازمان بهداشت جهانی به نام «موجودات کوچک، تهدید بزرگ» که به مقابله با موجودات ناقل بیماری مانند پشه، ساس، کنه و.. اشاره دارد، نهادها و مراکز آموزش عمومی سراسر دنیا در تلاشند میزان آگاهی مردم از خطرات این موجودات موذی را افزایش دهند و در کشور ما نیز مراکز مختلف آموزشی بیش از گذشته در این زمینه فعالیت خواهند کرد.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز که یکی از بزرگ ترین شبکه های آموزشی غیررسمی کشور را در اختیار دارد، بر اساس وظایف خود از جمله اطلاع‌رساني و افزايش آگاهي‌هاي شهروندان، دوره های متعددی در زیرگروه «بهداشت محیط های جمعی» از جمله  آشنایی با موجودات ناقل آلودگی و بیماری ترتیب داده که شهروندان می توانند با حضور در 100 فرهنگسرا و خانه فرهنگ پایتخت در مناطق 22گانه تهران از این دوره ها بهره مند شوند.
به گفته کارشناسان، به علت جهانی شدن تجارت و مسافرت و چالش های زیست محیطی مثل تغییرات آب و هوا و شهرنشینی، انتقال بیماری از راه ناقلین، شیوع بسیاری یافته به گونه ای که تنها بیماری مالاریا در سال 2010 باعث مرگ حدود 660 هزار نفر در دنیا شده است.
بر اساس گزارش مرکز آموزش، دوره «مبارزه با حشرات و جوندگان» در 22 ساعت به مخاطبان آموزش داده می شود و از اهداف و سرفصل های آموزشی آن می توان به آشنایی با علل افزایش حشرات و جوندگان و اهمیت بهداشتی آنها، آشنایی با اقدامات کنترلی و اصول مربوط به پاکیزگی محیط جهت کاهش حشرات موذی اشاره کرد.
مدیریت محیطی صحیح در مقابل حشرات و ناقلان و روش های مبارزه بیولوژیک با آنها، آشنایی با انواع سم ها و حشره کش ها، آشنایی با انواع مگس ها، پشه ها، کک ها، موریانه ها، ساس ها، عقرب ها و رتیل ها و نیز موارد آزار و بیماری های مرتبط با آنها، آشنایی با روش های مبارزه با حشرات ناقل و آشنایی با علائم گزیدگی از دیگر مواردی است که در این دوره آموزشی توسط اساتید مجرب تدریس خواهد شد.
شماره تلفن 1837 پاسخگوی علاقه مندانی است که تمایل به حضور در این دوره آموزشی دارند. هم چنین شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نزدیکترین فرهنگسرا یا خانه فرهنگ محل سکونت خود یا سایت sina.farhangsara.ir مراجعه کنند.
در حال حاضر 1200 دوره آموزشی در این مراکز در حال برگزاری است و بیش از 3000 مربی و استاد با این سازمان همکاری دارند.

نظر شما