جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۶۷۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
زیرگذر تازه تاسیس در چهار راه ولیعصر که فضایی برای نمایش آثار هنری دارد این روزها میزبان نمایشگاهی از آثار چهارمین جشنواره کاریکاتور معضلات شهری است.
به گزارش شهر، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیرعامل خانه کاریکاتور ایران و دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور معضلات شهری گفت: در حال حاضر نمایشگاهی در گالری زیرگذر چهارراه ولیعصر برپاست که این نمایشگاه‌ها دربرگیرنده آثار برگزیده چهارمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور معضلات شهری است که با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برپا شده است.

وی افزود: مسائلی از جمله آلودگی هوا و زیستگاه‌های طبیعی، بحران آب و خاک، دفع نادرست زباله‌ها، معضلات حمل و نقل و سفرهای درون شهری، حاشیه‌نشینی، تکدی‌گری و ... مشکلات متعددی هستند که امروزه در شهرهای مختلف با آنها روبه رو هستیم که در این جشنواره و نمایشگاه آثاری را که هنرمندان از این موارد کشیده‌اند، می‌بینیم.

شجاعی طباطبایی خاطرنشان کرد: امسال چهارمین دوره‌ای بود که این معضلات را دستمایه‌ای قرار دادیم تا هنرمندان مختلف از سراسر ایران و جهان آثار خود را درباره این معضلات برای ما ارسال کنند.

این هنرمند کاریکاتوریست در مورد آمار این نمایشگاه توضیح داد: امسال 335 هنرمند از 49 کشور جهان بیش از هزار اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و آثار در دو بخش داخلی و خارجی مورد داوری قرار گرفت. در نهایت 322 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد و 3 نفر جایزه اصلی و 5 نفر جایزه ویژه را به خود اختصاص دادند.

وی در مورد داوران بیان کرد: داوری آثار این دوره از مسابقه کاریکاتور «معضلات شهری» را کامبیز درم‌بخش، جواد علیزاده، علی جهانشاهی، دالسیو ماچادو از برزیل و برنارد بوتون از فرانسه بر عهده داشتند.

شجاعی طباطبایی در پایان سخنانش و در پاسخ به این که ایرانی‌ها بیشتر به کدام معضل پرداختند، گفت: کاریکاتوریست‌های ایرانی موضوع آلودگی هوا را که یکی از مشکلات پررنگ زندگی شهری ما است، مورد توجه قرار داده‌ و به آن توجه بیشتری نشان داده‌اند.

نمایشگاهی از آثار چهارمین دوره جشنواره کاریکاتور «معضلات شهری» از 18 اسفند ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد که این آثار اکنون و تا آخر فروردین ماه روی دیوارهای زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نظر شما