جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۲
کد خبر: ۷۷۱۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
مدیر ستاد توانمندسازی زنان شهرداری تهران گفت: : کتاب یاران کوثر به کمک زنان شاغل در مراکزمهارت اموزی و بازارچه های خوداشتغالی سال آینده نوشته شود
به گزارش شهر، به همت ستاد توانمندسازی بانوان شهرداری تهران پنجمین جشن بزرگ یاران کوثر با گردهمایی شاغلان مراکز مهارت آموزی و بازارچه های خود اشتغالی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.
 
فهیمه فیروزفر مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت کار فرهنگی در مجموعه زنان سرپرست خانوار گفت: صداقت داشتن ، محبت کردن و خوب بودن بسیاری از مشکلات را حل می کند و من امیدوارم شاهد این شاخصه ها در میان زنان سرپرست خانوار باشم . 
فیروزفر از شاغلان مراکزمهارت اموزی و بازارچه های خوداشتغالی خواست تا با نوشتن دل نوشته ها کمک کنند تا کتاب یاران کوثر در سال آینده نوشته شود . 
وی در عین حال ازشاغلان مراکزمهارت اموزی و بازارچه های خوداشتغالی تقاضا کرد تا به عنوان شهردار تهران یا رییس جمهور و یا مدیر ستاد توانمندسازی دغدغه های خود را بنویسند تا کتاب یاران کوثر به عنوان فرصتی برای تعیین راه و استراتژی مورد استفاده قرار گیرد . 
وی همچنین از فرامنطقه ای شدن مراکز کوثر خبر داد و گفت : با الگو قرار دادن مراکز مهارت آموزی تهران در اصفهان نیز کارگاه خیاطی با 26 نیروی زن مشغول به کار می شوند
یک فنجان ارامش 
در ادامه برنامه دکتر سیما فردوسی از روانشناسان مطرح خانواده مهمان جشن بزرگ یاران کوثر بود.دکتر فردوسی با تشریح نقش مدیریتی زن در خانواده گفت : در تمام دنیا مرد به عنوان سرپرست خانواده ایفای نقش می کند و زن نقش مدیر خانواده را بر عهده دارد که باید مدیریت داخل خانه را به انجام رساند . 
وی افزود: زنان سرپرست خانوار به دلیل برعهده داشتن نقش اقتصادی علاوه بر موضوع مدیریت خانواده بحث سرپرستی را نیز بر عهده دارند که این مهم سبب می شود حساسیت وظایف آنها بیش از زنان دیگر باشد . 
وی در باره نقش مدیریتی زن گفت : مدیریت فرزند پروری از مهمترین ویژگی های یک زن است چرا که نباید از تربیت فرزندان غافل شد . 
وی افزود: درست است که زنان سرپرست خانوار کار می کنند و درامد دارند اما این نباید سبب شود به دلیل خستگی ناشی از کار از تربیت فرزند غافل شوند بلکه باید با مدیریت وبرنامه ریزی تربیت فرزندان در اولویت قرار بگیرند چرا که فرزند از پدر و مادر الگوی می گیرد و اگر یکی از اولیا به هر دلیلی در زندگی حضور نداشته باشد وظیفه فرد دیگر سنگین تر است چرا که باید الگوی جامع و کاملتری را به فرزند ارایه دهد . 
این روانشناس تاکید کرد : اگر به دلیل طلاق ، اعتیاد یا فوت همسر زنی سرپرست خانوار می شود باید ذهنیت خوبی در فرزندش درباره پدر ایجاد کند و به هیچ وجه از پدر بدگویی نکند چرا که فرزندان به گونه ای دیگر به پدر نگاه می کنند و بدگویی درباره پدر تنها تاثیر منفی می گذارد به طوری که به فرزند احساس بدبختی و بیچارگی می دهد و این در حالی است که بسیاری از مشکلات روحی و روانی به سنین کودکی باز می گردد. 
دکتر فردوسی با اشاره به اینکه مادران نقش مدیریت سلامت روانی فرزندان را برعهده دارند افزود: اگر مادری شاداب و خوشحال نباشد و یا افسردگی داشته باشد به طور حتم استرس ها و فشار زیادی به فزندان خانواده ایجاد می شود . 
وی تاکید کردد : مادران باید هیجانات خود را مدیریت کنند واین بدان معناست که در منزل داد نزنند، در مقابل فشارها گریه نکنند و یا یکدفعه دربرابر اشتباهات رفتار پرخشگرانانه بروز ندهد . 
این روانشناس باتشویق افراد برای مراجعه به مشاوره گفت : باید به خاطر داشته باشید خوشبختی درون انسان هاست و باید سمت وسوی زندگیتان در انجام کارهایی باشد که شما را از درون خوشحال می کند . 
وی خطاب به بانوان شاغلان مراکز مهارت اموزی و بازارچه های خوداشتغالی گفت : باید در بخش مدیریت خانه استراتژی حل مساله داشته باشیم و توان خود مدیریتی را داشته باشید به طوری که این ویژگی ها می تواند خانواده را از استرس ها و مشکلات روحی و روانی دور کند . 
دکتر فردوسی از زنان سرپرست خانوار خواست تا موضوع رشد دینی و دینداری را در تربیت فرزندانشان جدی بگیرند چرا که دینداری سپری برای مقابله با فشارها ، تنش ها و اسیب ها در کودکان است و افرادی که بدانند فلسفه زندگی چیست می توانند واقعیت را به درستی تعریف کنند و خداوند را در زندگیشان حفظ کرده و در مسیری درست گام بردارند . 
این روانشناس به مدیریت روابط عاطفی اشاره کرد و گفت : مادرانی که نتوانند عواطفشان را بروز دهند و در روابطشان با فرزندان سرد هستند به مادران یخچالی معروف شدند و این در حالی است که اگر فرزند را در آغوش نگیرید ، بر او بوسه نزنیم رشد عاطفی و روانی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و لازم است با فرزندان در حد تعادل مهربانی شود . 
به گزارش شهرنوشت، در ادامه این برنامه از دوکارآفرین اجتماعی، 10 تن از شاغلان نمونه بازارچه های خوداشتغالی و 10تن از شاغلان نمونه مهارت آموزی کوثر تقدیر شد . 
نظر شما