شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۵
کد خبر: ۷۷۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
مدیر کل سلامت شهرداری تهران با تشریح برنامه های هفته سلامت از برگزاری مراسم بزرگ پیاده روی با حضور بیش از پنج هزار شهروند تهرانی و بر پایی بزرگترین ایستگاه سنجش سلامت با حضور 50 پزشک طی هفته سلامت در پایتخت خبر داد.
به گزارش شهر، دکتر محمد مهدی گلمکانی  با اشاره به اینکه هفته اول اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده، گفت: از مهمترین برنامه های این هفته برپایی ایستگاه های ارائه خدمات سلامت در 20 میدان میوه و تره بار با همکاری جمعیت هلال احمر، برپایی ایستگاه های سلامت در ایستگاه های منتخب مترو و جشنواره غذای سالم با حضور کانون های سلامت با بیش از 500 سفره غذای سالم بود.
گلمکانی از تشکیل زنجیره انسانی با حضور 500 نفر از اعضای کانون های سلامت، انجمن های دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تهران در سکوی دید باز برج میلاد به عنوان یکی دیگر از برنامه های ترویجی هفته سلامت خبر داد. 
وی از ایجاد 22 دهکده سلامت و نواخته شدن زنگ سلامت در 175 مدرسه خبر داد و گفت:1950 دوره همایش و کارگاه های آموزشی در طول هفته سلامت در خانه های سلامت، سراهای محله، مساجد و ایستگاه های سلامت طی این هفته برپا شد.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران مهمترین موضوعات جلسات آموزشی را تغذیه سالم ، بهداشت فردی ، بهداشت در اماکن عمومی ، توانمندسازی جوانان ، مهارت های زندگی ، راه های پیشگیری از اعتیاد ، آسم و آلرژی ، کنترل خشم ، فرزندپروری ، ورزش و تندرستی ، مراقبت در تمامی سنین ، تغذیه صحیح در هنگام آلودگی هوا ، بیماری های واگیردار و راه های پیشگیری از آن ، دیابت و خودمراقبتی ، نقش رسانه در پرخاشگری کودکان و... عنوان کرد.
گلمکانی با بیان اینکه در این مدت  450 ایستگاه و پایگاه سلامت در خانه های سلامت، سراهای محله ، بوستانها برپا شد، اظهارکرد:در این مراکز خدمات سلامت نظیر آموزش، تست قند خون ، تست فشار خون ، مشاوره های پزشکی ، روانشناسی، برگزاری مسابقات، جشنواره ها ارائه شده است.
مدیر کل سلامت به برپایی 253 تور آموزشی و تفریحی سلامت در بوستانها، اماکن زیارتی، تفریحی و موزه ها اشاره کرد و گفت: برگزاری 195 جشنواره سلامت ،ورزشی، فرهنگی و غذا، تقدیر از فعالان و افراد مشارکت جو در عرصه سلامت مراکز درمانی و بیمارستانی، عیادت از بیماران، سالمندان و معلولین و اجرای 165 نمایش با موضوع سلامت از دیگر برنامه های تهیه شده برای هفته سلامت در شهر تهران بوده است..
گلمکانی همچنین از توزیع 500 هزار نسخه بسته های آموزشی در سطح شهر خبر داد.
نظر شما