سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۷۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
در فرهنگ سرای شفق برگزار شد
فرهنگ سرای شفق با مشارکت ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد شهر تهران برنامه "تجلیل از زنان جهاد گر" را با حضور احمد مسجد جامعی ، الهه راستگو، شهیندخت مولاوردی ، معصومه آباد و فاطمه دانشور برگزار کرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای شفق ، عصر روز دوشنبه اول اردی بهشت ماه،  برنامه تجلیل از زنان جهاد گر با حضور، احمد مسجد جامعی، الهه راستگو، معصومه آباد ، فاطمه دانشور و مشاور رییس جمهور در امور زنان، خانواده شهیندخت مولاوردی و مادر شهید بهروز صبوری و شهیدان سپهری برگزار  و از 25 نفر از زنان جهادگر تجلیل شد.

عضو شورای شهر تهران: سازمان های مردم نهاد مسوولیت سنگین برعهده دارند

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان های مردم نهاد در سال جدید بار سنگینی از مسوولیت را برعهده دارند زیرا این سازمان ها الگوبرداری صحیحی از اساس دین است .

 
الهه راستگو در نخستین همایش تجلیل از زنان جهادگر که عصر دوشنبه در فرهنگسرای شفق برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن بیان کرد: امروز به واسطه میلاد زنی از جنس بشر که آسمانی عمل کرد، گردهم آمده ایم.

راستگو با بیان اینکه جهاد به معنای خدمت به مردم بدون چشم داشت و برای رضای خداست، ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگوی یک زن جهادگری است که ایثارگرانه در دوران های مختلف نقش داشته و به همین دلیل پذیرفتن این نقش بسیار سخت است.

وی گفت: زنان در کنار اداره خانواده و تربیت صحیح فرزندان، نقش های اجتماعی مانند عضویت در سازمان های مردم نهاد را برعهده دارند.

راستگو با بیان اینکه شورای شهر به عنوان یک پارلمان شهری از بطن جامعه و مردم برخواسته است، گفت: از سال 88 ستاد ساماندهی مردم نهاد را به شکل یک کمیته ایجاد کرده تا بستری برای هم افزایی هر چه بیشتر مردم و مسوولان شود.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: ما باید زنانی که در چارچوب تعالیم و اهداف اسلامی حرکت کردند را به عنوان یک زن ایرانی اسلامی معرفی کنیم.

 

همچنین معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:‌ سمن‌ها می‌توانند برای حل مشکلات و رفع آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی داشته باشند و بدون کمک آنها دولت و نظام نمی‌تواند در این زمینه‌ها موفق عمل کند.

شهیندخت مولاوردی افزود: لازم است در جهت ترویج مسئولیت اجتماعی در سازمان‌های مردم نهاد گام جدی برداریم.

وی تاکید کرد:‌ ما نباید به بزرگداشت و تجلیل سوری زنان اکتفا کنیم؛ بلکه باید پایبندی خود را به الزامات این حوزه نشان دهیم و این گونه نباشد که در مدیریت جهادی زنان جهاد کنند و مدیریت به آقایان برسد.

مولاوردی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شعار دولت یازدهم اظهار کرد: عدالت اجتماعی شامل عدالت سیاسی، اقتصادی و... می‌شود و لازم است عدالت بین حقوق زنان و مردان فراهم شود و الزامات لازم به منظور نقش آفرینی زنان در اقتصاد و فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر آن زنان می‌توانند در مواردی مانند مدیریت انرژی، مصرف کالاهای داخلی و غیره نقش زیادی داشته باشند و در سمت و سو دادن منابع به سمت اشتغال و تولید، توسعه حمل و نقل و محیط زیست گام‌های مهمی بردارند. درکل آنها می‌توانند در حوزه خانواده و جامعه نقش بسیار موثری ایفا کنند. ضمن آنکه در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز زنان می‌توانند در حوزه اشتغال، تولید، محیط زیست و غیره گام‌های موثری در خانواده و جامعه بردارند.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) اظهار داشت:‌ ایشان فرمودند زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند. این فرمایش بنیانگذار انقلاب حجت را بر ما تمام کرده و راه سومی را در برابر دیدگان آیندگان باز کرده است و این راه بدون افراط و تفریط و تحجر و ابتذال است.

مولاوردی افزود: زن ایرانی با تاسی از حضرت فاطمه (س) می‌تواند زنی نمونه، همسر، مادر و دختر نمونه‌ای باشد.

مولاوردی تاکید کرد:‌ زنان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی چه پیش از پیروزی انقلاب، چه هنگام پیروزی آن، دوران‌های دفاع مقدس، سازندگی و غیره نقش آفرینی کردند و مناسبت‌های ملی فرصتی برای بازخوانی وضعیت موجود و بررسی نقش زنان و سهمی که باید داشته باشند، است.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به مجموعه شرایط جهانی اوضاع داخلی و نام‌گذاری سال جاری به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و مولفه‌های تعریف شده برای اقتصاد مقاومتی مانند درون‌زا بودن ، عدالت محور بودن و متکی به مردم بودن ، زنان می‌توانند جایگاه مهمی در تحقق آن داشته باشند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان بیش از نیمی از جمعیت کشور و سرمایه‌های انسانی آن را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: شاید اشاره به این نکته تکراری باشد؛ اما زنان برای تحقق سیاست های کشور می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و نه عقل ایجاب می‌کنند که این ذخایر را نادیده بگیریم و نه اقتضائات مدیریتی چنین کاری را توصیه می‌کند.

وی با بیان اینکه زنان بخش مهمی از تحقق عزم ملی و مدیریت جهادی هستند، تاکید کرد: مملکت به همراهی زنان برای پیشرفت نیاز دارد. زنان به برکت خون شهدا، امکاناتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار آنها قرار گرفته و همت و اراده خود به بالاترین سطوح تحصیلات و آگاهی دست یافتند و در خدمت منافع ملی و توسعه کشور هستند.

در بخش دیگری از این همایش مرضیه دباغ نیز طی سخنانی گفت: مسئولان، مسئولیت و رشادت‌های زنان را در طول جنگ نابرابر هشت ساله به عرصه عمل بکشانند تا هم بانوان به افتخار بنشینند و هم راه تازه‌ای برای نسل‌های بعد باز شود. چون زنان می‌توانند و حتما می‌توانند.

 

همزمان با میلاد با سعادت بزرگ بانوی اسلام و بزرگداشت مقام مادر و هفته زن در آیین تجلیل از زنان جهادگر با حضور شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، احمد مسجدجامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسوولان شهری از مادر شهید بهروز صبوری و مادر شهیدان سپهری و برخی از زنان جهادگر حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تقدیر شد. 
نظر شما