چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۷۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که دولت طبق برنامه باید هر سال یک هزار دستگاه اتوبوس تحویل تهران دهد، گفت: 4 سال است این اتفاق نیفتاده و در مورد مترو هم وضعیت به همین منوال است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: البته ما دست روی دست نگذاشته¬ایم و از محل اعتبارات مدیریت شهری که از عوارضی که خود شهروندان پرداخت می¬کنند تأمین   می¬شود، نسبت به تدارک اتوبوس¬های مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی و قطارهای مورد نیاز شبکه مترو اقدام کرده¬ایم.
وی با اعلام این که امسال 420 دستگاه اتوبوس دوکابین که هر کدام از آن¬ها معادل دو دستگاه اتوبوس تک کابین مسافر جابه¬جا می¬کنند به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد، تأکید کرد: در مترو با دو پیش فرض جلو می¬رویم، یکی این که دولت از حمل و نقل عمومی حمایت کرده و وزارت نفت به تعهداتش در این ارتباط عمل می¬کند و دیگر این که منتظر آمدن پول دولت نباشیم و همچنان روی پای خودمان ایستاده¬ و کارمان را انجام دهیم. 
صنعت مترو صد در صد بومی سازی شده است
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت¬های خود با اشاره به انگیزه¬ شهردار محترم تهران برای آبادانی و توسعه شهر، اظهار کرد: البته مدیریت شهری تهران 8 سال است که روی پای خود ایستاده و با بسیج امکانات و ظرفیت¬های موجود منتظر آمدن پول برای شروع کارها نمانده و بدون هیچ¬گونه حمایتی، پروژه¬های بزرگی را به تنهایی انجام داده است.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که شهردار محترم تهران مستقیماً هدایت پروژه¬های بزرگ شهری از جمله پروژه¬های حمل و نقلی را بر عهده دارند، تصریح کرد: برای امسال بودجه¬ای بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای توسعه مترو، اتوبوسرانی و سایر  زیر¬ساخت¬های حمل و نقلی پیش¬بینی شده و این کار بزرگ تنها با هدایت مستقیم شخص آقای دکتر قالیباف قابل انجام است.
وی با تأکید بر این که در عرصه بومی سازی صنعت مترو بسیار موفق بوده¬ایم و این اتفاق بزرگی است که کمتر به آن پرداخته شده، اضافه کرد: امروزه کارهایی از قبیل ساخت تونل¬ها، ایستگاه¬ها و پایانه¬های مترو صد در صد بومی شده که این مسأله بر روی تولید ملی کشور تأثیر مثبتی بر جای گذاشته است.
متروی پرند در صورت تأمین منابع مالی یک ساله راه¬اندازی می¬شود
معاون شهردار تهران با اشاره به این که موضوع واگن¬سازی مترو مسأله بسیار مهمی است که تا 60 درصد بومی سازی شده و در حال حاضر واگن¬های یک طبقه و دو طبقه مترو را در داخل کشور تولید می¬کنیم، اظهار کرد: امروز صنعت واگن¬سازی مترو با وجود این که چند سال بیشتر از عمر آن نمی¬گذرد، از صنعت خودروسازی کشورمان که حدود نیم قرن از قدمت آن-ها می¬گذرد، بسیار جلو¬تر است چرا که با توان متخصصان داخلی و بدون حضور کارشناسان خارجی، تمام قطعات آن را بومی کرده¬ایم. 
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در حال حاضر متروی تهران با شبکه¬ای به طول 152 کیلومتر در حال سرویس دهی است، تصریح کرد: البته خطوط 5، 6، و 7 و نیز خط متروی ورامین را در دست ساخت داریم، ضمن این که در سال جاری 30 کیلومتر به متروی تهران اضافه می¬کنیم که شامل 18 کیلومتر در بخش شمالی خط سه و 12 کیلومتر در خط هفت است.
وی در پایان با تأکید بر این که خطوط حومه شهر باید با سرمایه¬گذاری دولت توسعه پیدا کند و مدیریت شهری نیز آمادگی خود را از نظر تخصصی و اجرایی برای توسعه این خطوط اعلام کرده و در صورتی که دولت منابع لازم را در اختیار ما بگذارد، کار ساخت خطوط حومه¬ای را انجام می¬دهیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد کارهای عمرانی خط متروی پرند انجام شده و در صورت تامین منابع مورد نیاز این خط ظرف کمتر از یک سال راه¬اندازی خواهد شد. 
نظر شما