جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۷۸۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
از سوی مرکز آموزش به منظور ترویج هنرهای ایرانی ـ اسلامی صورت می گیرد
مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از معرفی 6 عنوان کتاب در زمینه خوشنویسی با هدف ترویج هنرهای ایرانی ـ اسلامی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «سمانه سادات حسینی» با بیان این مطلب افزود: این کتاب ها شامل 12 دفتر خوشنویسی در قالب 6 مجلد و متناسب با دوره های آموزشی خط کوفی، نسخ، نستعلیق، شکسته، ثلث و تحریری زیر نظر اساتید برجسته و کارشناسان فرهیخته در هر یک از این زمینه ها تدوین شده است.


وی با تاکید بر این که ترویج هنرهای ایرانی ـ اسلامی در واقع به منزله گسترش سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی است، افزود: این کتاب ها بعنوان یکی از منابع تدریس «سامانه یکپارچه نظام آموزشی (سینا)» و منطبق بر سر فصل های دوره های آموزشی سازمان فرهنگی هنری طراحی شده، چنان که آموزش هنرهای تجسمی و هنرهای صناعی و سنتی دارای جایگاه ویژه ای در این میان است به گونه ای که سال گذشته بیش از 6200 نفر در دوره های خوشنویسی مراکز فرهنگی پایتخت حضور یافته اند. 


حسینی اظهار امیدواری کرد که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مقام نهادی فرهنگی و هنری بتواند با ارتقای جایگاه و آموزش شهروندان در زمینه هنرهای ایرانی اسلامی نقش موثری ایفا کند؛ چنان که امروزه گونه هایی از رسم خط ها و شیوه مشق در بازار کتاب وجود دارد که از نظر کمّی شایان توجه است، ولی بیشتر آنها متاسفانه از نظر کیفی از اصول علمی آموزش لازم، برخوردار نیستند و برخی از آنها از سوی مدرسان کم تجربه و با عیاری اندک، تدوین و منتشر شده است.


این 6 کتاب خوشنویسی به کوشش محمدصادق میرزاابوالقاسمی و از سوی تنی چند از مدرسان دانشگاه عرضه شده که پیش‏تر خوشنویس بوده اند و با روشی جذاب و گوناگون تجربیات خویش را در آموزش خطوط گوناگون ارائه کرده اند و از سری منابع مکتوب نظام یکپارچه آموزشی در راستای تکمیل شبکه آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به شمار می آید.


علاقه مندان می توانند برای آشنایی با این کتاب ها به غرفه مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب واقع در مصلای امام خمینی (ره)، مقابل شبستان، فرهنگسرای کتاب مراجعه کنند. 


شهروندان علاقه مند به هنر خوشنویسی نیز می توانند برای آشنایی بیشتر با دوره های خوشنویسی یا ثبت نام در این دوره ها، به نزدیکترین فرهنگسرا یا خانه فرهنگ محل سکونت خود یا سایتsina.farhangsara.ir  مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما