شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۷
کد خبر: ۷۸۰۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛
شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران صبح امروز آغاز شد که طی آن اعضای شورا به بررسی مسائل شهر پرداختند.
به گزارش شهر،  محمد حقانی نسبت به تغییر کاربری زمینی در محدوده اتوبان آیت الله کاشانی با شرق و شمال شرق منطقه 5تذکری ارایه داد که براساس آن کمیسیون ماده 5 بر خلاف اختیاراتش اقدام به تغییر پهنه داده است و این در حالی است که تغییر پهنه برعهده شورای عالی شهرسازی و معماری است .
حقانی با اشاره به همکاری شهرداری منطقه 5 در خصوص بررسی این موضوع گفت : به نظر می رسد ساخت و سازها در برخی مناطق تصویب شده است .

علی صابری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز از همکاری دکتر صابونچی و دکتر نگاهداری در مراکز مطالعات شهرداری تهران تقدیر کرد و گفت: تهیه مجموعه مقررات شهری جای تشکر دارد و باید موارد منسوخ شده شناسایی و ازقانون حذف شود.

الهه راستگو عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز با تبریک روز جهانی ماما به جامعه ماماهای ایران و خانم دکتر آباد گفت: ماماها 9 ماه حمایت عاطفی را از مادران در دوران بارداری به انجام می رسانند و امیدواریم مسائل صنفی و خدماتی آنها در حوزه سلامت تامین شود و زمینه های لازم از سوی وزیر محترم بهداشت درمان فراهم آید .

همچنین در ادامه جلسه مسجد جامعی اعلام کرد که مجموعه تنقیه قوانین در اواخر سال گذشته در همایش برج میلاد ارایه شده است .
براساس این گزارش اقبال شاکری عضو دیگر شورای شهر تهران به ساخت آلاچیق و باغ بدون برنامه و راهبرد فرهنگی در منطقه جنت آباد و سیمین بولیوارهشدار داد و گفت: ساخت و سازها شبانه و غیرقانونی است و با وجود اقدامات و تلاش های شهرداری باز هم اقدامات بدون مجوز خاطیان ادامه دارد و باید برای این حاشیه ها فکری شود .

احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه تهران 600 هکتار فضای مشجر بالای 5 هزار مترمربع دارد،تاکید کرد: 220 هکتار از این میزان که حدود 1.4 فضای مشجر تهران می شود در منطقه کن قرار دارد و رودخانه کن پراب ترین رودخانه ایران است که این ویژگی ها نشان می دهد باید طرح جامعی برای حفظ باغات کن ارایه شود .

وی گفت : اگر گنج قارون هم وجود داشته باشد باید راهی برای حفظ آن پیدا کرد . اما این در حالی است که اکنون زمین بایر ارزش بیشتری از زمین مشجر دارد و همین باعث شده صاحبان باغ ها به فکر خشک کردن درختان و ساخت و ساز باشند.

الهه راستگو نیز در ادامه از شورایاری منطقه 3 که در معرفی مشکلات و ارایه راهکارها با شورا همکاری کرده بود، تشکر کرد .

اسماعیل دوستی نیز با تذکری خواهان حضور معاونان شهرداری تهران برای پاسخ به تذکرات و جلسات صحن علنی شورای شهر شدو در این رابطه گفت : اگر مدیریت شهری در جلسه نباشد تا پاسخ تذکرات اعضای شورا را بدهد مظلوم واقع می شود .

وی گفت : ما در شهرسوال کنیم و آنها کتبی جواب می دهند اما جامعه پاسخ کتبی را نمی بینند و برای اینکه حقی از شهرداری ضایع نشود باید معاونان شهردار در جلسه علنی حضور داشته باشند تا حقی ضایع نشود .

در ادامه جلسه رییس شورایاری منطقه 3 محله زرگنده درباره مشکلات این منطقه گزارشی را ارایه داد.

تهران عضو مجمع جهانی شهرهای اسلامی می‌شود

 در جلسه علنی امروز شورای شهر دو فوریت و متن طرح عضویت تهران در مجمع جهانی شهرهای اسلامی تصویب شد.
پس از تصویب دو فوریت این طرح با 18 رأی مثبت متن آن نیز به تصویب شورا رسید. در ماده واحده این مصوبه آمده است: (به منظور ارتقای جایگاه تهران در سطح محلی و منطقه‌ای و تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره معماری ایرانی و اسلامی و به منظور اشاعه این سبک معماری در سایر کشورهای دنیا شهرداری تهران موظف است ظرف مدت 2 ماه از تصویب این طرح تمهیدات لازم برای عضویت تهران در مجمع جهانی شهرهای اسلامی را فراهم کند.)

پیشنهاد تشکیل کمیته جمعیت در شورای شهر تهران

معصومه آباد درخصوص دغدغه های مقام معظم رهبری در باره افزایش جمعیت گفت: نظر رهبری توسعه جمعیت است که این موضوع بسیار مهم است و سیاستگزاران محلی و کشوری نیز تاکیدات فراوانی داشتند به طوری که باید درخصوص بحرانی که تحت عنوان بحران خاموش نامگذاری شده، پیگیری شود. برخی از فرهیختگان نسبت به مباحث اقتصادی و فرهنگی در این باره نگاه ویژه ای دارند. در این خصوص نیز دو فوریت را آماده کرده ایم و در هفته آینده در باره اینکه چرا باید رویکردهای ما تغییر پیدا کند بحث خواهیم کرد. در این باره نیز می توان با توجه به ظرفیت های شهر تهران و همگام با برنامه های دولت حرکت کنیم و شعار دو بچه کافی است را به دو بچه کافی نیست تبدیل کنیم .

دانشور: نباید طرح های ناپخته تصویب شود

به گزارش شهرنوشت در ادامه جلسه فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه نباید دغدغه افزایش جمعیت منجر به تصویب طرح‌های ناپخته و بدون فکر شود، گفت: در این زمینه باید طرح‌هایی تصویب شود که کاملاً منطقی وعملی باشد.
وی تصریح کرد: براساس آمارهای کمیته اجتماعی شورای شهر و نظر سنجی بدست آمده از طریق ان‌جی‌او‌ها بیشترین آسیب‌های اجتماعی را در بین خانواده‌های محروم و آسیب دیده شاهد هستیم.
دانشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمتی حرکت کنیم که قشر تحصیلکرده جامعه را به سمت بچه‌دار شدن سوق دهیم و این در حالی است که دیگر مثل سابق ماشین عروس در تهران نمی‌بینیم.
وی افزود: هم اکنون شاهد کارتهای جشن طلاق در تهران هستیم.

شاکری:نباید اخبار شورا تحت الشعاع اخبار مجلس قرار گیرد

به گزارش شهرنوشت در جلسه امروز شورای شهر مجتبی شاکری به همزمانی برگزاری جلسات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: پیشنهاد می‌کنم روزهای جلسات شورا به نحوی تغییر کند که با جلسات مجلس همزمان نباشد چرا که به این ترتیب اخبار شورا تحت‌الشعاع اخبار مجلس قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به روز ماما و سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص، گفت: ضمن تبریک به خانم آباد به مناسبت این روز از ایشان که رکورددار زایمان هستند درخواست می‌کنم با استفاده از ظرفیت 374 سرای محله در سطح شهر نسبت به ارائه آموزش‌های شهروندی درباره مسئله سلامت زایمان و افزایش جمعیت اقدام کنند.
منبع: شهر نوشت 
نظر شما