چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۸
کد خبر: ۷۸۲۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
دو کتاب جدید از آثار استاد شهید مطهری در مراسمی در فرهنگسرای شفق رونمایی شد.
به گزارش شهر؛ کتاب‌های «خدا در اندیشه انسان» و «خدا در زندگی انسان» دو اثری است که آن‌ها را نخستین بار انتشارات صدرا منتشر کرده است.

کتاب «خدا در اندیشه انسان» مشتمل بر پنج سخنرانی استاد شهید آیت‌الله مطهری در سال 1354 در جمع دانشجویان است. 

مباحث این کتاب درباره شناخت خدا و ریشه پیدایش فکر خدا در بشر با توجه به شبهات طرح‌شده از طرف ماتریالیست‌هاست که در ضمن آن به نقادی ذهن انسان نیز پرداخته شده است.

کتاب «خدا در زندگی انسان» نیز مشتمل بر پنج جلسه سخنرانی شهید مطهری در یکی از مساجد تهران در سال 1354 است.

فرزند شهید مطهری در مراسم رونمایی از این آثار با اشاره به برخی اندیشه‌های شهید مطهری درباره شرایط زندگی انسان گفت: استاد مطهری معتقد بود شرایط زندگی اجتماعی، مادی، معنوی و سایر ابعاد زندگی افراد در زندگی و تفکر آنها موثر است.

علی مطهری با اشاره به خالی بودن بحث‌های فلسفی و اعتقادی در مجامع فرهنگی و دانشگاهی تأکید کرد: مطالعه آثار شهید مطهری گذشته از اینکه در فکر تأثیرگذار است به لحاظ اخلاقی و تهذیب نفس هم موثر است.

عماد افروغ نیز در این مراسم با بیان اینکه مطهری بسیار حقیقت‌گرا بود و از مصلحت‌اندیشی و مصلحت‌گرایی بیزار بود گفت: در اندیشه استاد، اسلام در ذات خود یک حقیقت است نه مصلحت و خیلی باید مراقب باشیم تا اسیر مصلحت‌اندیشی کاذب نشویم.

وی با تاکید بر اینکه سخن از شخصیتی که حیات معنوی و معقول خود را مدیون او هستم کار آسانی نیست افزود: ممکن است شیفتگی ناشی از این دِین مانع شود منش استاد را در یک نگاه محققانه حتی نسبت به افکار و آراء ایشان دنبال کنیم. 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مطهری محدود به زمان خود نبود و عده‌ای که این روزها القا می‌کنند که مطهری متفکر عصر خود است کاملا اشتباه می‌کنند.
 
منبع: واحد مرکزی خبر
نظر شما