شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۸۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به پرکردن اوقات فراغت شهروندان و تقویت رویکرد گردشگری در ایام تابستان تاکید کرد .
به گزارش شهرحجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی در مراسم تقدیر از دست اندرکاران گردشگری نوروزی شهرداری تهران (مهمان طهران) با اشاره به اینکه گردشگری نوروزی بستر کسب درآمد را در بخش خصوصی  در حوزه گردشگری در تهران مهیا کرد، گفت: کشور ما از شمال تا جنوب ، سرزمینی مملو از تنوع است که در آن کویر، جنگل و چهارفصل وجود دارد و با توجه به این کشور و سرمایه ای که در اختیار داریم کافی است در این فضا مدیریت کنیم تا بخشی از درامد گردشگری جایگزین درآمد فروش نفت شود. 
وی با اشاره به سفرش به تونس اظهارکرد: در این برنامه 50 هزار نفر مهمان کشور تونس بودند و فرصتی برای ارتباط با مراجعان وجود داشت اما نکته حائز اهمیت آن است که افرادی که به تهران سفر کرده بودند دیدگاه مثبتی نسبت به نظام اسلامی در ذهنشان وجود داشت . 
وی گفت: به اذعان مراجعان آنها در ابتدا تصور شهری عقب افتاده از تهران را داشتند اما با دیدار این شهر بدین نتیجه رسیده بودند که تهران به بسیاری از پایتخت های دنیا طعنه می زند .
امرودی با اشاره به اقدامات حوزه گردشگری شهر تهران در ایام نوروز بیان کرد: همدلی و در کنارهم قرار گرفتن امر مهمی است که سبب شد چه درداخل شهرداری و چه در سازمان ها و نهادهای بیرون شهرداری همکاری گسترده ای رقم خورد تا شاهد حماسه آفرینی درعرصه گردشگری باشیم . 
وی با تقدیر از تمامی معاونت های شهرداری تهران ، سازمان های و شرکت های مرتبط با شهرداری تاکید کرد: باید به خاطر داشته باشیم مردم به در باز نمی آیند بلکه به روی باز می آیند و اقدامات و فعالیت های مجموعه بحث خصوصی و حوزه شهرداری تهران سبب شد تعطیلات بر این افراد تلخ شود تا شیرینی را به مردم هدیه دهند . 
حجت الاسلام امرودی مدیریت مجموعه نوروزی را ممتاز عنوان کرد و دراین باره گفت: در حالی ایام فاطمیه با نوروز همراه شده بود که توانستیم برنامه هایی مطابق سلیقه مردم و ذائقه های مختلف تهیه کنیم که هم موجب گذران اوقات فراغت و شادی شود و هم در شرعیات تخلفی صورت نگیرد . 
وی علت این اتفاق را تغییر نگاه در برنامه نوروزی خواند و بیان کرد: طی دو سال گذشته حوزه گردشگری فعال شد و در نتیجه برنامه ای با مدیریت کلان رقم خورد که موجب رضایت عموم شهروندان و مسافران تهران بود .
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بااعلام خبر تشکیل ستاد مرکزی استقبال از تابستان در هفته آینده گفت: توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت ها نباید محدود به 13 روز شود و این بار در فصل تابستان قرار است صد روز برنامه برای پرکردن اوقات فراغت در سطح مراکز فرهنگی و گردشگری شهر فراهم کنیم تا علاوه بر فضاهای تفریحی حوزه گردشگری نیز با رویکرد پربار کردن اوقات فراغت برنامه ریزی صورت گیرد . 
وی بااشاره به هم زمانی ایام ماه رجب ، شعبان و رمضان با فصل تابستان گفت : به دنبال راه اندازی گردشگری شبانه در شبهای رمضان هستیم تا شهروندان بتوانند از اوقات زیبا و فرح بخش تهران در شب و زمانی که خلوت است بهره مند شوند. 
امرودی تاکید کرد: برنامه های پرکردن اوقات فراغت باید در راستای دورهم جمع کردن خانواده ها و ایجاد تحکیم در میان آنها باشد. از این رو یکی ازمهمترین برنامه های این ایام در فصل نیایش بازدید از امام زاده های تهران می باشد . 
به گزارش شهرنوشت در انتهای این مراسم به یکی از مسافران نوروزی تهران که در ایام نوروز به برج میلاد آمده و در قرعه کشی برنده شده بود یک دستگاه خودرو هدیه شد .
نظر شما