جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۴
کد خبر: ۷۸۳۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
توصیه وزارت بهداشت به بیمه‌ها
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به جلسات برگزار شده میان دو وزارتخانه بهداشت و رفاه جهت پوشش بیمه‌ای داروهای گران قیمت، گفت: امیدواریم اولین فهرست تفاهمی در هفته جاری نهایی شود.
به گزارش شهر، دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت درباره تفاهم‌های صورت گرفته میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه جهت پوشش بیمه‌ای داروهای گران قیمت، گفت: تفاهم نامه‌ این دو وزارتخانه در مورد تامین هزینه مالی برخی از داروهای گران قیمت مصرفی بیماران امسال عملیاتی می‌شود.
 
وی افزود: این تفاهم نامه سال گذشته وجود داشته و برای پوشش‌های بیمه‌ای امسال نیز چند هفته است که با بیمه‌ها در حال مذاکره هستیم. امیدواریم اولین فهرست تفاهمی در هفته جاری نهایی شود.
 
به گفته دیناروند، تعداد داروهایی که در فهرست امسال جهت پوشش بیمه‌ای وارد می‌شوند نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود. به این معنی که تعداد بیماری‌ها و بیماران بیشتری را حمایت خواهیم کرد. اعتبارات این مبحث نیز در بودجه پیش بینی و تامین شده است.
 
توصیه وزارت بهداشت به بیمه‌ها
معاون وزیر بهداشت در عین حال گفت: توصیه‌مان به سازمان‌های بیمه‌گر آن بوده که پوشش بیمه‌ای داروهای بیماران مزمن و صعب‌العلاج را در اولویت قرار دهند. از طرف دیگر می‌توانند داروهایی که اکنون مصرف بدون نسخه دارند و همچنین داروهایی که تامین آنها فشار مالی بر بیماران وارد نمی‌کند را از بیمه آزاد کنند تا به این ترتیب بتوانند داروهای گران‌تر را پوشش دهند. اگر این کار را انجام دهند مطمئنا بیماران جهت تامین داروهای گران قیمت، کمتر به زحمت می‌افتند.
منبع: ایسنا
نظر شما