جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۸۵۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
شهردار منطقه 18 گفت: با واگذاری مسئولیت اجرای پروژه بزرگراه شهید بروجردی در قالب پروژه ای فرا منطقه ای به سازمان مهندسی شهر تهران، بزرگراه شهید بروجردی مرداد ماه 94 به شهروندان منطقه 18 تحویل داده می شود .
به گزارش شهر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه 18 ، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و نمایندگان رسانه های گروهی، طی تفاهم نامه ای مسئولیت اجرای پروژه بزرگراه 76متری شهیدبروجردی حدفاصل آزاد راه تهران-ساوه تا تقاطع 45 متری بهار در قالب پروژه ای فرا منطقه ای به سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران واگذار شد .
وحید نوروزی شهردار منطقه 18 در حاشیه این مراسم با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی حد فاصل آزاد راه تهران – ساوه تا تقاطع 45 متری بهار به طول 5120 متر و عرض 76 متر با دو مسیر رفت و برگشت 6 خطه طراحی شده است، گفت : این بزرگراه از جمله بزرگراه هایی است که علاوه بر رعایت ضوابط فنی ، موارد زیست محیطی اعم از آلودگی هوا ، آلودگی صوتی و آب و خاک و ایمنی تردد کاملا در طراحی آن لحاظ شده است .
وی با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی دارای دو عملکرد منطقه ای و فرا منطقه ای است، تصریح کرد: اتصال ترافیکی برون شهری از جنوب به شمال، غرب و مرکز شهر و در نتیجه کاهش زمان سفر و زمان تلف شده، کاهش آلاینده های زیست محیطی و تامین دسترسی به فرودگاه امام خمینی(ره) از کوتاهترین مسیر؛ از جمله عملکردهای فرا منطقه ای این پروژه است .
نوروزی با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی ممتاز ترین و شاخص ترین پروژه در تحقق فاصله شمال و جنوب در سال 93 خواهد بود، گفت: اجرای این پروژه از سوی سازمان مهندسی و عمران در مدت زمان تعیین شده، می تواند سبب رونق منطقه شود .
شهردار منطقه 18 با اشاره بر اینکه 145 معارض در این پروژه وجود دارد، گفت : یک باغ با 200 اصله درخت در مسیر این بزرگراه قرار دارد که به شهروندان و اصحاب رسانه اعلام می کنیم تمامی درختان این باغ با حضور رسانه های گروهی جابه جا خواهند شد و درختی قطع نمی شود.
نوروزی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم حتی یک اصله درخت در این بزرگراه قطع شود، تاکیدکرد: تمامی درختان در مسیر این پروژه به باغات سطح منطقه منتقل خواهند شد .
وی با تشکر از رسانه های گروهی گفت: با همکاری رسانه های جمعی و توجه شهردار تهران این پروژه در اولویت پروژه های فرا منطقه ای قرار گرفته است .
نوروزی تصریح کرد: بر اساس وعده ای که به سازمان املاک داده ایم طی سه ماه آینده و در مرداد ماه 93 تملک اراضی را به اتمام خواهیم رساند و از مرداد ماه 93 پروژه به طور کامل تحویل سازمان مهندسی شهر تهران می شود که بعد از آن طی یک سال کاری و در مرداد ماه 94 پروژه شهید بروجردی تحویل شهروندان منطقه 18 و البته مردم تهران می شود.
در ادامه علی امام مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرتهران نیز با اشاره به اینکه پروژه شهید بروجردی یکی از شاخص ترین پروژه هاست که در جنوب شهر تهران به بهره برداری خواهد رسید، گفت: طی سال های اخیر به همت شهردار پایتخت پروژه های عمرانی بسیار در جنوب شهر افتتاح شده که تاثیر بسیار زیادی در کاهش فاصله جنوب و شمال داشته است.
به گفته وی بهره برداری از 20 کیلومتر تندروی بزرگراه آزادگان ، پروژه ای عمرانی ملموسی در کاهش شمال و جنوب و دسترسی آسان شهروندان به امکان تردد راحت تراست .
امام تاکید کرد : پروژه 76 متری شهید بروجردی در کوتاهترین زمان پس از رفع معارضان و طی یکسال کاری به بهره برداری خواهد رسید .
 
نظر شما