پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۸۵۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
خداحافظی ناگهانی مجری و کارشناس «سمت خدا»
تهیه‌کننده برنامه «سمت خدا» درباره جزییات برکناری از این برنامه توضیح داد و گفت: در برنامه سمت خدا در تاریخ 14 اسفند ماه انتقادی را نسبت به اگهی‌های تبلغاتی در تلویزیون را بصورت شفاهی انجام دادیم که اولین انتقاد ما نسبت به رسانه بوده است که از آن به بعد شاهد حجم زیادی از فشارها بر من بعنوان تهیه‌کننده 5 ساله این برنامه از آغاز تا پایان بودم.
به گزارش شهر، دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه، آخرین برنامه گروه فعلی برنامه «سمت خدا» روی آنتن رفت.برنامه ای که زمزمه های برکناری یا استعفای تهیه کننده آن، در چند هفته اخیرداغ شده بود. اما امروز و در لحظات پایانی این برنامه اتفاق غیر منتظره ای افتاد  و «نجم الدین شریعتی» مجری سمت خدا گفت: «تهیه کننده ما را از این برنامه برداشته‌اند و تا وقتی که او نیاید من هم دیگر به این برنامه نمی‌آیم.»

در پی آن کارشناس این برنامه هم به صراحت، از تحریم برنامه جدید در صورت بازنگشتن تهیه کننده برنامه خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله فرحزاد» که به عنوان کارشناس روزهای دوشنبه این برنامه زنده حضور داشت، گفت: «باید این را بگویم که حتی به رکنی اجازه نمی‌دهند پایش را به استودیو بگذارد. تنشی در بین مسئولان صدا و سیما و تهیه کننده برنامه بوده و هر چه ما به مسئولان رو انداختیم و حتی التماس کردیم، آنها روی ما را زمین زدند. بنابراین اگر تا جمعه مشکل پیش آمده برای تهیه کننده و مجری برنامه حل نشود و آنها برنگردند، ما گروه کارشناسان برنامه هم دیگر به این برنامه نخواهیم آمد.» 

فیلم اظهارات مجری و کارشناس سمت خدا را ببیند





 عبدالمجید رکنی  در گفتگو با تسنیم درخصوص خبر روابط عمومی شبکه سه سیما که اولین تهیه‌کننده این برنامه را صالح‌علاء اعلام کرده بود، افزود: برنامه‌ای که در سال 83 با همین نام پخش می‌شد تنها یک جنگ افطاری بود. بعد از5 سال در گروه معارف شبکه سه سیما برنامه ظهرگاهی با پیشنهاد بنده با همین نام تصویب شد و ضمن اجازه از صالح علاء به دلیل انتخاب این نام و پذیرفتن ایشان، خواندن تیتراژهای برنامه ما را نیز برعهده گرفتند. این دو برنامه که تنها با یک نام مشترک و اختلاف 5 ساله بوده است با یکدیگر متفاوت است و اصلا سال 83 ما چنین برنامه‌ای نداشتیم. و خبر روابط عمومی شبکه سه سیما صحت ندارد.

رکنی اضافه کرد: در ابتدای به کار این برنامه من و جناب ماندگاران تهیه‌کنندگان برنامه «سمت خدا» بودیم که ایشان پس از گذشت یکسال به دلیل اعزام به خدمت سربازی رفتند و تا به امروز تهیه‌کننده برنامه من بوده‌ام و هیچ وقت «سمت خدا» از تهیه‌کنندگی من خالی نبوده است.

تهیه‌کننده ««سمت خدا» خاطرنشان کرد: این برنامه در مدت زمانیکه تهیه‌کنندگی آن بر عهده من بوده است از برنامه‌های پربیننده و مورد استقبال مخاطبان بوده است که توانست در جشنواره‌های مختلف سیما به عنوان برنامه برتر جوایزی را بگیرد. اما واقعا باید بررسی شود که چه شده است که 14 اسفند ماه حجت الاسلام ماندگاری نهی از منکر کرد و 21اسفند نامه استعفای خودم را نه به آقای دارابی و نه مدیر گروه  و نه مدیر شبکه معارف شبکه سه و بلکه به آقای ضرغامی نوشتم؟ چرا بعد از گذشت یک هفته از امر به معروف در برنامه ما این اتفاق افتاد؟ چه بلایی سر آمر به معروف آوردند که رکنی نامه‌ای را با عنوان شکایت به ضرغامی نوشت. من این کار را انجام دادم تا تظلم‌خواهی کنم به ضرغامی تا ضرغامی از من سوال کند که به چه دلیل شما استعفا نوشته اید. چون من دلیل استعفای خود از تهیه‌کنندگی این برنامه را ننوشته بودم.

وی یادآور شد: دوست دارم بدانم اگر تهیه‌کننده برنامه ‌ای مثل «نود» به هر دلیلی  آن نامه استعفا می‌نوشت آیا ضرغامی با ایشان تماسی نمی‌گرفت و عکس العمل نشان نمی داد؟

رکنی خبر سایتهای مختلف مبنی بر ارائه استعفای بنده به مدیر گروه شبکه سوم سیما را تکذیب کرد و گفت: من تنها رونوشتی از نامه استعفای خود به مهندس ضرغامی را برای ایشان ارسال کرده بودم.

وی از مدیران رسانه ملی تقاضای انتشار جوابیه نامه ضرغامی به استعفای خود را داشت و گفت: تا به امروز جوابی از نامه من به رئیس سازمان صداوسیما به دست من نرسیده است.

دارابی با آزادی و آزادگی آدم‌ها در برنامه‌ها مخالف است که افرادی مانند وحید یامین‌پور و محمدرضا شهیدی فر و پورمحمدی هم به همین دلیل از رسانه ملی کنار گذاشته می‌شوند.

تهیه‌کننده «سمت خدا» افزود: ما احساس می‌کردیم که صداوسیما با ضاربان شهید خلیلی مخالفت ذاتی دارد و نگاه ما این است که نهی از منکر در جامعه اسلامی اگر منکر قطعی باشد در جامعه دینی بدون هزینه در جامعه انجام شود و اما این کار بسیار پرهزینه برای ما است و کسی این هزینه ها را نمی ‌پسندد.

وی از عدم اجرای شریعتی در برنامه‌های آینده این شبکه نیز توضیح داد: شریعتی هم از این هفته مجری برنامه نیست. به این دلیل که ما از جریان و موضع امام خامنه‌ای که فرمودند صاحب نظران فکری و فرهنگی انتقادات دستگاههای فرهنگی را صریحا به رخ ما مسئولان بکشند دفاع کردیم  و به آن پرداختیم.

 
مطالب مرتبط
نظر شما