سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۵
کد خبر: ۷۸۵۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
برنامه «سمت خدا» با اجرای ناصر براتی و به تهیه‌کنندگی محسن مناجاتی و مجید حسینی با حضور حجت‌الاسلام ماندگاری روی آنتن شبکه سه سیما رفت.
به گزارش شهر، در حالی که سیدمجید رکنی دیگر تهیه‌کنندگی «سمت خدا» را برعهده ندارد و نجم‌الدین شریعتی مجری نیز در برنامه روز دوشنبه 22 اردیبهشت با مردم خداحافظی کرد، این برنامه امروز چهارشنبه 24 اردیبهشت با اجرای ناصر براتی مجری میانسالی که از سال 74 در تلویزیون فعالیت می‌کند روی آنتن رفت.

‫وی در ابتدای برنامه گفت: از تهیه‌کننده سابق برنامه مجید رکنی و همچنین مجری خوب برنامه سیدنجم الدین شریعتی که پنج سال با متانت و آرامش در برنامه حضور داشتند، تشکر می‌کنم.‬
نکته جالب اینکه حجت‌الاسلام ماندگاری که رکنی معتقد بود به خاطر نامه انتقادی وی درباره تبلیغات تلویزیونی به ضرغامی، شبکه سه او را از تهیه‌کنندگی برکنار کرده است در برنامه امروز که با عوامل جدید روی آنتن می‌رفت، حضور داشت. البته شبکه سه، شب گذشته با پخش زیرنویسی این موضوع را خبر داده بود.

کارشناسی که خواستار حل اختلافات شد

ماندگاری در بخش‌های پایانی برنامه در سخنانی با اشاره به اختلافات سازمان صدا و سیما با رکنی اظهار کرد: همه ما در یک خانواده هستیم. همین رسانه ملی که خود من به آن انتقاد کردم در قضایای فتنه، جهاد سیاسی یا 9 دی سنگ تمام گذاشت.

وی افزود: امسال که توسط آقا سال فرهنگ اعلام شده باید جریان سازی درستی در این زمینه انجام دهیم. مسائلی که در برنامه پیش آمده به منزله اختلاف نظرهای داخل خانواده است. کارشناسان و دست اندرکاران هم این ماجرا را دنبال می‌کنند تا به بهترین وجه آنطور که مورد خشنودی مقام معظم رهبری است، آن را حل کنند.



ماندگاری تصریح کرد: کارشناسان برنامه و همچنین عزیزانی مثل شریعتی و رکنی که در خدمتشان نیستیم، هرگز اجازه نخواهند داد که دشمن از این اختلاف سلیقه سوءاستفاده کند. این مسائل در خانواده صدا و سیما است و من قول می‌دهم که حل می‌شود. همانطور که همگی اعتقاد داریم رسانه ملی قطعا دانشگاه است و همه عزیزانی که بودند و هستند دلسوز انقلاب، مکتب و ولایت هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم اختلاف‌ها، سوءتفاهم‌ها و کم کاری‌ها حل شود. در نزدیک به 1200 برنامه‌ای که از «سمت خدا» روی آنتن رفته، من تقریبا پیشکسوت‌تر از دیگر کارشناسان هستم و چند تا دکور بیشتر خراب کرده‌ام! نباید بگذاریم اختلاف ایجاد شود چون بستر سوءاستفاده دشمنان خواهد بود بلکه باید دور هم بنشینیم و مباحثه طلبگی داشته باشیم. آخر هم صورت هم را ببوسیم. یا قانع می شویم یا قانع می‌کنیم. الهی که به خیر بگذرد.

بر «سمت خدا» چه گذشت

به گزارش مهر، در برنامه 22 اردیبهشت پس از اینکه شریعتی با اشاره به عملکرد پنج ساله این برنامه اعلام کرد این آخرین برنامه‌ای است که رکنی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد و او هم از مردم خداحافظی می‌کند، حجت‌الاسلام فرحزاد کارشناس برنامه با بیان اینکه با حرف‌های شریعتی شوکه شده، سخنانی را بازگو کرد که می‌گفت نمی‌خواسته روی آنتن زنده بگوید.

او از اختلافی گفت که چند وقتی است بین سازمان صدا و سیما و عوامل برنامه «سمت خدا» وجود دارد و با اینکه آنها در جلسات چهار،‌ پنج ساعته با مدیران در تلاش برای رفع آن بودند، روی آنها زمین زده شده و ماجرا فیصله پیدا نکرده است.

فرحزاد همچنین به صراحت اعلام کرد اگر این مشکل تا جمعه هفته جاری یعنی 26 اردیبهشت حل نشود، او و دیگر کارشناسان با برنامه همکاری نخواهند داشت.

همچنین تهیه‌کنندگان حوزه معارف سازمان صدا و سیما نیز بیانیه‌ای در حمایت از رکنی نوشته بودند که علاقه داشتند امضایشان بر این نامه محفوظ بماند و رسانه‌ای نشود. خبرگزاری مهر در گزارشی این بیانیه را منتشر کرد.
نظر شما