جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۹
کد خبر: ۷۸۶۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد:
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر نگاه توسعه گرایانه پارلمان شهری پایتخت به شهر تهران گفت: کار ویژه شورای شهر تهران، تحقق مدیریت یکپارچه شهر و منطقه شهری با رویکرد توسعه پایدار است.
به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس محمد حقّانی افزود: شورای چهارم شهر تهران در پی احیای اصل 103 قانون اساسی است که به موجب آن استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می شوند را ملزم به رعایت تصمیمات شوراها دانسته است. 
وی با اعلام این که بر اساس این اصل قانون اساسی، تمامی مدیران ملزم به عمل به مصوبات شوراها می باشند، تأکید کرد: اصل هفتم قانون اساسی نیز شوراها را همچون مجلس شورای اسلامی از ارکان تصمیم گیری و اداره کشور دانسته است.
عرصه های حیاتی تهران حفاظت می شوند
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به دعوت از وزراء و مدیران عالی رتبه دولت به شورا و حضور آن ها در جلسات شورای شهر، اظهار کرد: این اقدام از جمله تفاوت های ساختاری و محتوایی شورای چهارم شهر تهران با دوره های گذشته است.
مهندس حقّانی با بیان این که فضاهای سبز، رود دره ها، کوهسارها و باغات به عنوان عرصه های حیاتی، موجودیت محیط زیست تهران را تشکیل می دهند، تصریح کرد: شورای شهر و مدیریت شهری در راستای حفاظت از محیط زیست تهران خود را ملزم به حمایت و پشتیبانی از این عرصه های حیاتی می دانند.
وی با تآکید بر این که توجه به پایداری شهر و تقویت آن به عنوان مهم ترین مأموریت مدیریت شهری از طریق بازنگری در ساز و کارهای اقتصادی و خدماتی در شهر، اصلی اساسی و محوری است، اضافه کرد: رویکرد خدمات رسانی در حوزه های مختلف از احداث پارک ها و بوستان های شهری گرفته تأمین سرانه های اجتماعی و فرهنگی در شهر باید در مقیاس کوچک صورت گیرد.
محله های تهران احیاء می شوند
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به این که پروژه های شهری کوچک مقیاس باید جایگزین پروژه های بزرگ مقیاس شوند، اظهار کرد: تحقق این مهم علاوه بر توزیع عادلانه منابع شهر، در تحقق رویکرد جهادی مدیریت شهری و اجرای عدالت در شهر نیز مؤثر است.

مهندس حقّانی با بیان این که توجه به محلات شهر و ساکنان آن ها به عنوان اجتماعات کوچک انسانی و برنامه ریزی برای احیای محلات به عنوان سلول های زندگی شهری، باعث حرکت شهر به سوی پایداری می شود، تصریح کرد: برنامه ریزی اجرایی و بودجه بندی عملیاتی از اولویت های شورای چهارم شهر تهران است که گام های خوبی در جهت تحقق آن ها برداشته شده است.
وی با تأکید بر لزوم احیاء و تقویت نظارت سیستماتیک و هوشمندانه بر نهادهای شهری به عنوان موضوعی محوری، اضافه کرد: با توجه به الزامات و مقتضیات شهر و انتظارات و مطالبات شهروندان، باید اقدامات و خدمات خود را به روز متحول کنیم.
پأیبندی مسئولان به قانون مردم را به قانون پأیبند می کند
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به این که وجود قوانین و مقررات جامع و کامل در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: اما مهم تر از وجود اصل قانون اجرای قانون و روحیه عمل به مفاد آن به عنوان مسأله ای محوری است.
مهندس حقّانی با بیان این که عمل به طرح های جامع تفضیلی شهر تهران و اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران از جمله مصادیق قانون گرایی است، تصریح کرد: پآیبندی مسئولان نظام از دولت مردان گرفته تا نمایندگان مجلس و از مسئولان شهری گرفته تا اعضای شورای شهر به قانون، مردم را نیز به قانون پآیبند می کند.
وی در پایان با تأکید بر این که مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجراست، خاطرنشان کرد: مصوبات مذکور اسنادی صرفاٌ برای استحضار مسئولان نیستند، بلکه شیوه نامه یی برای اجرا هستند که مسئولان به عنوان مجریان قانون موظف به اجرای آن ها می باشند.

نظر شما