جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۲
کد خبر: ۷۸۶۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با فراز و نشیب‌های زیادی خود را برای حضور در جام‌جهانی آماده کرده بود، پس از آنکه موفق شد همه حریفانش را تا دیدار فینال شکست دهد، در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز موفق شد تیم ملی کشتی فرنگی روسیه را با اقتدار شکست دهد و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات، انتقام دوره گذشته از روس‌ها را گرفت و جام قهرمانی را بالای سر برد.
به گزارش شهر، دیدار فینال مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی عصر امروز جمعه با حضور بیش از 6 هزار تماشاگر در سالن شهدای هفتم تیر بین تیم های ایران و روسیه برگزار شد که طی آن تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه 6 بر 2 حریف خود را با اقتدار شکست دهد و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

در مبارزه اول حمید سوریان در شرایطی روی تشک رفت که تا ثانیه هایی قبل از شروع مبارزه قرار بود محمد نوربخش به میدان برود اما در نهایت کادر فنی سوریان را روی تشک فرستاد. سوریان که با مصدومیت روبرو بود وقت اول را 2 بر صفر به حریف واگذار کرد. در وقت دوم سوریان جنگنده تر ظاهر شد و یک امتیاز از حریف گرفت اما منگیان سیمینوف اجازه امتیاز گرفتن امتیازات بیشتر به کشتی گیر ایران را نداد. در دقیقه پایانی کشتی گیر روس در خاک نشست و سوریان 6 امتیاز از او گرفت تا کشتی را 6 بر 5 کرد و مبارزه اول را برد.

در مبارزه دوم امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم به مصاف آدام کوراک رفت و در وقت اول مغلوب حریف روس خود شد و 6 بر صفر این وقت را واگذار کرد. در وقت دوم نوروزی عملکرد بهتری داشت اما حریف قدرتمند او اجازه گرفتن امتیازات را به او نداد. در حالی که کشتی 8 بر 4 به سود کشتی گیر روس بود، نوروزی تلاش زیادی کرد تا نتیجه را جبران کند اما تنها 2 امتیاز گرفت و در نهایت 8 بر 6 نتیجه را به حریف واگذار کرد.

سومین مبارزه را سعید عبدولی در وزن 71 کیلوگرم برابر چنگیز لابازانوف برگزار کرد. در دقیقه اول این مبارزه حریف روس در خاک نشست اما عبدولی نتوانست از این فرصت برای گرفتن امتیاز استفاده کند و داور سرپا داد. اما لحظاتی بعد داور دومین اخطار را با لابازانوف داد تا در خاک بنشیند اما بازهم کشتی گیر ایران نتوانست از خاک امتیاز بگیرد. با این حال وقت اول را یک بر صفر برد. در وقت دوم عبدولی بازهم برتر ظاهر شد و با یک خاک دو امتیاز از حریف گرفت و 3 بر صفر این مبارزه را به سود خود به پایان برد.

در چهارمین مبارزه و در وزن 75 کیلوگرم فرشاد علیزاده به مصاف رومان ولاسوف رفت و در در همان دو دقیقه اول برابر حریف قدرتمند خود 11 بر صفر مغلوب شد تا در مجموع دو تیم به تساوی 2 بر 2 برسند و کار به کشتی های دیگر بکشد.

کشتی پنجم برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار شد و در وزن 80 کیلوگرم حبیب الله اخلاقی به مصاف اوگنی بوگومولوف رفت و در وقت اول با اینکه از حریف خود برتر بود اما نتوانست امتیازی کسب کند. در وقت دوم اخلاقی به برتری اش ادامه داد و توانست حریفش را چندبار از تشک خارج کند و چهار امتیاز بگیرد و در ادامه 4 امتیاز دیگر گرفت و 8 بر صفر پیروز این مبارزه شد.

در ششمین کشتی طالب نعمت پور به مصاف داوید چاکاوادزه رفت تا مبارزه وزن 85 کیلوگرم را برگزار کنند. در وقت اول با اینکه طالب نعمت پور مبارزه بهتری را به نمایش گذاشت اما داور به اشتباه یک امتیاز به حریف روس داد تا کشتی گیر ایران این وقت را بازنده به پایان ببرد. در وقت دوم طالب حریف را خاک کرد و به بیرون تشک برد و 2 امتیاز گرفت و در دقیقه پایانی هم حریف را خاک کرد اما داوران امتیازی به وی ندادند تا در نهایت نعمت پور 2 بر یک این مبارزه را ببرد.

در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری در دیداری سرنوشت ساز به مصاف نیکیتا ملینیوکوف رفت. در وقت اول با اینکه علیاری بهتر از حریف ظاهر شد اما نتوانست امتیازی بگیرد و تنها یک اخطار از حریف روس گرفت. این در حالی بود که علیاری از ناحیه صورت دچار جراحت و خونریزی شده بود. در وقت دوم کشتی گیر روس اخطار دوم را گرفت و داوران یک امتیاز به نماینده ایران دادند. اما ثانیه هایی بعد این اتفاق برای کشتی گیر روس تکرار شد تا دو مبارز مساوی شوند اما در ثانیه های پایانی علیاری حریف را از تشک بیرون کرد و یک امتیاز گرفت و یک امتیاز هم به خاطر اعتراض روس ها دریافت کرد و 3 بر یک پیروز شد.

در وزن 130 کیلوگرم بشیر باباجانزاده به مصاف واسیلی پارشین رفت و در وقت اول با ارائه مبارزه ای برتر 3 بر صفر از حریف خود پیش افتاد. در وقت دوم هم باباجانزاده برتری اش را حفظ کرد و چند بار پای حریف را از تشک بیرون کرد و در نهایت 9 بر صفر برنده شد تا تیم ایران 6 بر 2 حریف خود را شکست دهد و قهرمان شود.


قهرمانی ایران در جام جهانی کشتی فرنگی2014

نتایج مبارزات ایران در این مسابقه به شرح زیر است:

59 کیلوگرم:
حمید سوریان 6 - منگیان سیمینوف 5

66 کیلوگرم:
امید نوروزی 6 - آدام کوراک 8

71 کیلوگرم:
سعید عبدولی 3 - چنگیز لابازانوف صفر

75 کیلوگرم:
فرشاد علیزاده صفر - رومان ولاسوف 11

80 کیلوگرم:
حبیب الله اخلاقی 8 - اوگنی بوگومولوف صفر

85 کیلوگرم:
طالب نعمت‌پور 2 - داوید چاکاوادزه یک

98 کیلوگرم:
مهدی علیاری 3 - نیکیتا ملینیکوف یک

130 کیلوگرم:
بشیر باباجان‌زاده 9 - واسیلی پارشین صفر

در دیدار رده بندی این دوره از مسابقات تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان موفق شد با پیروزی برابر مجارستان عنوان سومی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد. تیم ملی ترکیه عنوان پنجم این مسابقات را به خود اختصاص داد. کره جنوبی ششم شد، قزاقستان به عنوان هفتم رسید، فنلاند در جایگاه هشتم ایستاد، آمریکا نهم شد و ارمنستان در رده دهم قرار گرفت.

نظر شما