جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۸۶۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
اتمام فاز دوم تعویض کاتالیست تاکسی های پراید؛ به زودی
فاز دوم طرح تعویض رایگان کاتالیست و کنیستر رایگان تاکسی های پراید که از سال گذشته آغاز شده به زودی پایان می پذیرد و در صورت عدم اقدام تاکسیرانان در این بازه زمانی می بایست باید برای تعویض آن و دریافت معاینه فنی حداقل 300 هزار تومان پرداخت کنند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، مالکان تاکسی های پراید برای تعویض رایگان کاتالیست و کنیستر خودروی خود به مراکز معاینه فنی شهرداری تهران مراجعه کنند. فاز دوم طرح تعویض رایگان مبدل های کاتالیستی و کنیستر از دی 92 آغاز و همچنان ادامه دارد. از ابتدای آغاز فاز دوم این طرح تا کنون بیش از 600 تاکسی پراید برای تعویض بامراکز معاینه فنی مجاز مراجعه کرده اند.ارائه اصل پروانه هوشمند برای تعویض رایگان کاتالیست الزامی ست.
هزینه تعویض مبدل های یاد شده 300 هزار تومان است که شهرداری تهران درراستای اجرای طرح های کاهش آلودگی هوای تهران این طرح را رایگان برای تاکسی های پراید اجرا می کند.
فاز نخست طرح تعویض رایگان مبدل های کاتالیستی و کنیستر تاکسی های پراید سال گذشته در آستانه روز هوای پاک اجرا و نزدیک به یک هزار و 500 تاکسی پراید را پوشش داد. تعداد کل تاکسی های پراید در تهران نزدیک به 8 هزار است که پیش بینی می شود در فاز دوم نیز نزدیک به یک هزار و 500  خودروی دیگر تعویض مبدل شوند.
بر اساس این گزارش با پایان یافتن طرح تعویض رایگان کاتالیست تاکسی های پراید فاز بعدی برای خودورهای تاکسی پژو و سمند خواهد بود و تاکسی های پراید برای تعویض کاتالیست و کنیستر باید هزینه آن را پرداخت کنند.
بر اساس مصوبه هیات وزیران از سال 91 به بعد ، کنترل کنیستر و کاتالیست خودروها برای دریافت معاینه فنی خودروها اجباری ست.
بر اساس این گزارش تاکسیرانان برای تعویض رایگان کاتالیست و کنیستر باید به مراکز مشخص شده معاینه فنی خودروهای سبک در تهران مراجعه کنند.

نظر شما