جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۸۶۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
شهردار تهران گفت: بدون ارتباط با نخبگان در هیچ بخشی از جامعه؛ نه در حوزه اجتماعی، نه در حوزه مسایل سیاسی و نه در حوزه مسایل اقتصادی نمی شود موفق بود. در سایر حوزه ها این یک ضرورت است اما در حوزه فرهنگ بدون ارتباط با نخبگان هیچ کاری نمی شود انجام داد.
به گزارش شهر، محمدباقر قالیباف در مراسم نکوداشت دکتر محمد هادی ایازی که با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به همه هنرمندان، نخبگان، پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، وزرای کابینه و ورزشکاران حاضر در جمع ابراز داشت: آن چیزی که برای حقیر به عنوان یک خدمتگزار در شهرداری تهران مهم است، آن است که برای همه نخبگان جامعه، مخصوصا برای هنرمندان عزیز خود احترام قائل شویم و آن ها را عزیز بداریم. چرا که اگر آن ها را عزیز بداریم فرهنگ ما روز به روز بالنده تر و بهتر خواهد شد.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که تلاش کنیم فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی و انقلابی خودمان را حفظ کنیم که این فرهنگ اصیل ریشه در اخلاق، ادب، بزرگی، خود باوری و عزت مندی در کشور ما دارد. باید به همدیگر محبت کنیم، اهل گذشت باشیم و وحدت داشته باشیم تا بتوانیم خدمتی به این ملت و مردم شریف، متدین و عزیز داشته باشیم.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: بدون ارتباط با نخبگان در هیچ بخشی از جامعه ، نه در حوزه اجتماعی، نه در حوزه مسایل سیاسی و نه در حوزه مسایل اقتصادی نمی شود موفق بود. در سایر حوزه ها این یک ضرورت است اما در حوزه فرهنگ بدون ارتباط با نخبگان هیچ کاری نمی شود انجام داد.

محمدباقر قالیباف در ادامه به خدمات دکتر ایازی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های برادر عزیزم دکتر ایازی که سابقه دوستی و رفاقت ما بالغ بر 35 سال است، این است که این ارتباط را برقرار کردند. این حرکت قابل تحسینی است که این ارتباط به دور از حواشی برقرار شده است چرا که امروز متاسفانه شاهد هستیم که حواشی بر متن کار غلبه پیدا می کند اما این روش وی قابل تحسین است.

شهردار تهران افزود: یکی از ویژگی هایی که در این دوره شهرداری تهران بیش از ارتباط با نخبگان در مسایل فرهنگی و اجتماعی اتفاق افتاد، آن است که این روش را نهادینه و ریل گذاری کردند. خیلی از کارها در کشور ما مقطعی و کوتاه مدت است به نحوی که با افراد می آید و با افراد هم می رود، اما ما از دفاع مقدس اینگونه تربیت شدیم، شهدا اینگونه به ما آموختند و مدیریت جهادی نیز اینگونه ما را تربیت کرده است که کارها را نهادینه کنیم و ما نیز سعی کرده ایم در هر کجا که کار می کنیم، کارهای ما اینگونه باشد.

وی ادامه داد: اطمینان می دهم این مسیر روز به روز به طور مضاعف در شهرداری تهران پیش رود و در خدمت به شما مردم شهر ادامه یابد. طبیعتا این روش برای کشور الگو خواهد شد. از این رو امیدوارم که بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم. با حضور برادر عزیزم حجت الاسلام امرودی که خود از شخصیت های فرهنگی، علمی، فرهنگ دوست و هنردوست کشور هستند و مدت زیادی هم در قائم مقامی دکتر ایازی بودند نیز این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و اگر عمری باقی بود، حتما در این دوره مدیریت شهرداری تهران شاهد اتفاقات بزرگ تری در عرصه فرهنگ و هنر در توسعه کالبدی، در بحث مسایل محتوایی و به صورت کمی و کیفی در شهرمان خواهیم بود.

قالیباف با تاکید براینکه ما این اقدام را یک وظیفه می دانیم و هیچ منتی به سر هیچ عزیزی نداریم، اظهار کرد: وظیفه ما این است و اگر این کار را نکنیم ظلم به جامعه کرده ایم. با اطمینان به شما عرض می کنم که این مسیر با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد و در همین جا نیز دست کمک به سوی یکایک شما عزیزان دراز می کنیم و می خواهیم به ما مساعدت و کمک کرده و ما را همفکری و همراهی کنید.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: منطقه 12 و محلی که الآن در اینجا هستیم مرکز شهر ما است، وقتی انسان در بقیه دنیا قدم می گذارد و مرکز شهر آن ها را می بیند در واقع هویت آن ها را مشاهده می کند، اما وقتی در مرکز شهر خود قدم می گذاریم شاهد هستیم که محل زندگی نیست. این در حالی است که باید دوباره زندگی را به مرکز شهر برگردانیم و هویت و مکتب تهران را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما مباحث جدی و زیادی داریم و این روزها و روزهای آینده حتما بیش از نیمی از وقت من متمرکز به حوزه های فرهنگی و اجتماعی است. بی شک با همفکری شما گام های جدی و اساسی را خواهیم برداشت.

دکتر قالیباف با تقدیر از دست اندر کاران برگزاری این مراسم نیز گفت: هنرمندان عزیز به نوعی از فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری تهران قدردانی و قدر شناسی کردند. از اینکه بنده و همکاران من در شهرداری تهران را شرمنده کرده اید از شما تشکر می کنم. مطمئن هستیم که نتوانستیم درست انجام وظیفه کنیم اما همه سعی ما این بوده است که به حاشیه ها نپردازیم.

وی افزود: استاد امیرخانی حتما به یاد دارند از همان روزهای اول که تلاطمی در خانه هنرمندان اتفاق افتاد، همان تلاطم بعدا درخانه سینما اتفاق افتاد، اما این تلاطم در خانه هنرمندان اشکالی به وجود نیاورد، به گونه ای که خانه هنرمندان بدون هیچ حاشیه ای مسایل خود را پیش برد و شهرداری تهران نیز به درستی وظایف خود را انجام داد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: همانطور که وزرای فرهنگ و بهداشت اشاره کردند، شهرداری تهران در حوزه کالبدی و در بخش های مختلف چه در حوزه های دینی و مذهبی، چه در حوزه های هنری و فرهنگی، در عرصه سلامت و فرهنگ و... با همین روحیه فعالیت کرده است و در چهار سال آینده نیز تلاش بیشتری صورت خواهد گرفت. البته از این میزان 7، 8 ماه در حوزه برنامه ریزی گذشت. امروز هم حضور دو وزیر در این مراسم نشان می دهد که این هماهنگی و همدلی در دو موضوع مهم سلامت و فرهنگ که از دغدغه های جدی هم هست، وجود دارد و انشالله آثار و برکات آن نیز مشاهده خواهد شد.

شهردار تهران در پایان با تقدیر از تلاش صادقانه دکتر ایازی در شهرداری تهران، بیان کرد: حضور دکتر ایازی در وزارت بهداشت و درمان برای یک کار اجتماعی با یک نگاه مردمی و مشارکت مردمی در حوزه درمان است که این عنایت را وزیر بهداشت دارند. از آن طرف نقشی که دکتر ایازی در حوزه مدیریت شهری و شهرداری دارند می تواند به الگویی برای تهران و کشور تبدیل شود تا بتوانیم مشارکت معنی دار مردم را محقق کنیم و به حرف و خواسته امام خمینی (ره) جامه عمل بپوشانیم که فرمودند هر کاری که مردم می توانند انجام دهند، دولت ها در آن دخالت نکنند و اجازه دهیم مردم کار خود را انجام دهند. امیدوارم بتوانیم این بستر را فراهم کنیم و دراین زمینه نیز در خدمت همه عزیزان و وزرای محترم هستیم.
نظر شما