پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۰
کد خبر: ۷۹۰۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
رسول اولیا‌زاده معتقد است برگزاری مسابقه عکاسی دریچه زیبایی گامی در راستای تحقق شعار «تهران شهر مهربانی» و به تصویر کشیدن سرفصل های این شعار از نگاه شهروندان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسابقه عکاسی دریچه زیبایی ها به منظور ثبت جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری منطقه 5 برگزار می شود، كه به گفته رسول اولیازاده، رئیس خانه عكاسان ایران این مسابقه می‌تواند آغاز راه جدیدی در عکاسی گردشگری با مشارکت عموم شهروندان باشد.

وی با اشاره به کارکرد عکاسی در گردشگری گفت: برگزاری مسابقات عکاسی با موضوع ثبت داشته های تاریخی، فرهنگی و گردشگری می تواند شرایط را برای معرفی و ترغیب مردم به سفر، فراهم کند.
 
اولیازاده با یادآوری سنت قدیمی تهیه و ارسال کارت پستال برای دوستان و آشنایان، اظهار داشت: در گذشته کارت پستال های منقش به تصاویر جاذبه های شهرها و کشورهای مختلف را انتخاب و برای دوستان خود ارسال می کردم که این خود تبلیغی برای معرفی جاذبه های گردشگری به شمار می رفت.
 
رئیس خانه عکاسان ایران افزود: در معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری، دو دوره مسابقه کارت پستال های شهری را برگزار کردیم که بازخورد خوبی را به همراه داشت و به طور یقین مسابقه عکاسی دریچه زیبایی نیز همین نتیجه را خواهد داشت.
 
وی با تاکید بر تغییر دیدگاه مردم کشورمان نسبت به پایتخت، گفت: تهران همواره به عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور دیده شده و جاذبه های آن نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین با برگزاری برنامه هایی از این دست باید توجه مردم را از جنبه های سیاسی و اقتصادی پایتخت به سوی گردشگری و فرهنگی سوق دهیم.
 
عملکرد موفق « فرهنگسرای فردوس » در معرفی چهره گردشگری منطقه  5
 
اولیازاده با اشاره عملکرد موفق فرهنگسرای فردوس در معرفی چهره گردشگری منطقه  5، پیشنهاد کرد: با برگزاری پاتوق هایی به منظور تبیین اهداف مسابقه با دعوت از کارشناسان منطقه و عکاسان و همچنین تورهای تهران گردی به مقصد جاذبه های تاریخی، گردشگری، طبیعی و مذهبی منطقه 5، می توانیم  عموم مردم را تشویق به شرکت در این مسابقه کنیم.
 
رئیس خانه عکاسان ایران گفت: با توجه به این که علاوه بر مقاصد و جاذبه های گردشگری، مواردی همچون آئین های مهرورزی، رویکردهای فرهنگی، آئین های شهروندی، خانواده، آداب و رسوم و سبک زندگی در موضوعات بخش عکس گنجانده شده، بنابراین برگزاری مسابقه عکاسی دریچه زیبایی گامی در راستای تحقق شعار «تهران شهر مهربانی» و به تصویر کشیدن سرفصل های این شعار از نگاه شهروندان است.
 
نهادینه کردن رویکردهای مثبت گوشی‌های همراه در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه به شمار می رود که اولیازاده در این باره گفت: کارکرد های فرهنگی موبایل باید به صورت مستمر توسط رسانه ها مورد تاکید و ترویج قرارگیرد و فقط به برگزاری مسابقات و جشنواره ها محدود نباشد زیرا فقط در این صورت است که رویکرد های مثبت  استفاده  از موبایل در جامعه  نهادینه می شود.
 
مسابقه عکاسی با دوربین تلفن همراه «دریچه زیبایی‌» با موضوعاتی همچون اماکن مذهبی، معماری شهری، گردشگری، آئین مهرورزی، آئین شهروندی، رویکردهای فرهنگی از سوی «فرهنگسرای فردوس» برگزار می‌شود.
 
علاقمندان برای شرکت در این مسابقه تا 22 تیرماه مهلت دارند حداکثر 10 اثر را همراه نام و نام خانوادگی، مکان و زمان دقیق تصویر گرفته شده و شماره تماس به ایمیل Darecheh93@gmail.com ارسال کنند؛ همچنین زمان برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقه عکاسی ششم شهریورماه اعلام شده است.
نظر شما