پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۹۰۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
همزمان با هفته نخست ماه مبارک رمضان نزدیک به 100 هزار نفر از شهروندان به ویژه خانواده‌ها از ویژه‌برنامه‌های شبانه ماه میهمانی خدا در مراکز فرهنگی هنری پایتخت استقبال کرده و میهمان سفره‌های افطاری ساده بوده‌اند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه فصل نیایش فرهنگسرای ملل در هفته گذشته میزبان چهار هزار نفر از شهروندان بود. ویژه‌برنامه‌های فرهنگسراهای ارسباران، اشراق، هنگام و فردوس هم در مجموع موفق به میزبانی از 15 هزار شهروند تهرانی شدند. ویژه‌برنامه ماه مهربانی فرهنگسرای معرفت که از شب گذشته آغاز شده و در دو شب حدود 500 میهمان داشته است.
 
بازارچه خیریه مهر در فرهنگسرای شفق هر شب میزبان 500 نفر بوده و در یک هفته اخیر حدود یک هزار شهروند در برنامه زنده شب‌های روشن شرکت کرده‌اند که با مشارکت فرهنگسرای رسانه و شبکه دو در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود. برنامه‌های تلاوت قرآن، افطاری ساده، بازارچه سنتی و غرفه‌های ماه مهربانی در فرهنگسرای اندیشه هر شب دو هزار مخاطب داشته و با نزدیک شدن به نیمه‌های رمضان این آمار در حال افزایش است.
 
ویژه‌برنامه‌های ماه مهربانی فرهنگسرای گلستان در پنج بوستان فدک، تسلیحات، تمدن، شقایق و معلم منطقه 8 اجرا می‌شود و در هفته اول ماه رمضان در مجموع میزبان بیش از 10 هزار نفر بوده است. این برنامه در بوستان شمشیری هم از سوی فرهنگسرای رویش برگزار می‌شود و تاکنون 3000 میهمان داشته و نزدیک به دو هزار شهروند منطقه 14 از برنامه‌های فرهنگسرای اخلاق استفاده کرده‌اند.
 
ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در فرهنگسراهای رازی و امید برای حدود پنج هزار شهروند تهران ارائه شده است و حدود دو هزار نفر در برنامه‌های رمضانی حسینیه هدایت که از سوی فرهنگسرای شهر در منطقه 12 برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند. ساکنان مناطق شرقی تهران هم از برنامه‌های رمضانی فرهنگسرای خاوران استفاده می‌کنند.
 
ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در منطقه 16 علاوه بر فرهنگسرای بهمن در مجتمع فرهنگی هنری فجر، خانه فرهنگ خرانه و خانه فرهنگ قلم اجرا می‌شود که در هفته گذشته بیش از شش هزار نفر مخاطب این برنامه‌ها بوده‌اند. در فرهنگسرای خاتم هر شب برای 100 نفر از شهروندان روزه‌دار افطاری ساده تدارک دیده شده است. در منطقه 18 خانه فرهنگ امام علی(ع) و مرکز رشد کودک و مادر ویژه‌برنامه ترتیل‌خوانی را برای شهروندان اجرا کرده‌اند.
 
ویژه‌برنامه‌های شهر مهربانی در فرهنگسرای مهر در دو شب میزبان هزار نفر بوده و خانه فرهنگ نور و دانش در منطقه 21 ضمن ارائه برنامه برای 1800 نفر از شهروندان، شرایط پذیرایی افطار از 250 نفر را هم فراهم کرده است. فرهنگسرای ولا در شهر ری در نخستین هفته رمضان نزدیک به 15 هزار مخاطب داشته و برنامه‌های جزءخوانی فرهنگسرای قرآن و از فرش تا عرش فرهنگسرای فناوری اطلاعات هم در این هفته برگزار شده است.
نظر شما