شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۹۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
ویژه برنامه‌های رمضانی غرب پایتخت اعلام شد
محوطه ساحلی دریاچه چیتگر تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب در ویژه برنامه های فرهنگی هنری " فصل نیایش " و " ماه مهربانی " میزبان هزاران شهروند روزه دار است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه‌های رمضانی «فصل نیایش» و «ماه مهربانی» با شعار «تهران، شهر مهربانی» در دو بخش ایستگاهی و اجرای شبانه، در قالب ده‌ها غرفه و برنامه‌های فرهنگی و دینی هرروز از ساعت 19 تا 23 در محوطه ساحل غربی دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود.
 
در قالب این برنامه رمضانی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، بیش از 30 غرفه در دو بخش پردیس قرآنی و پردیس فرهنگی، اجتماعی بر پا شده و میزبان تمامی شهروندان در گروه‌های سنی مختلف است.
 
در جشن معنوی ماه مهربانی موضوع خیرات و استفاده از ظرفیت نهادها و موسسات خیریه هم چون مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و موسسه خیریه حضرت علی اکبر (ع) نیز مورد توجه قرار گرفته است.
 
در جشن معنوی «فصل نیایش» و «ماه مهربانی» غرفه‌هایی همچون بخش پردیس قرآنی شامل قصص قرآنی، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، مفاهیم قرآنی، سبک زندگی قرآنی، بازی‌های قرآنی، پازل قرآنی، ارایه محصولات فرهنگی قرآنی، سفالگری با موضوعات قرآنی، کتابت و خوشنویسی آیات قرآن، آداب نماز و روزه،  شناسایی استعدادهای قرآنی و غرفه‌های آموزشی و پاسخ به مسایل شرعی و شبهات است که با حضور روحانیون و کارشناسان دینی خدمات متنوعی به شهروندان ارایه می‌شود.
 
همچنین در بخش خیابان هنر با رویکرد دینی و قرآنی که هر شب از ساعت 19 تا 23 برپا می شود جلوه ها و محصولات هنری با محتوای دینی توسط هنرمندان به صورت کارگاهی و خلق زنده اثر ارایه می شود و هنرهایی هم چون نقاشیخط، خوشنویسی، ساخت انگشتر منقوش به اسماء مقدس لرائه می‌شود.
 
در این برنامه هر شب پس از برگزاری نماز جماعت نماز مغرب و عشا در فضای ساحلی دریاچه و توزیع افطاری ساده در میان روزه داران، برنامه های زنده و روی سن آغاز می شود، در این بخش از جشن معنوی ماه مهربانی اجرای سرود، سخنرانی کوتاه درباره برکات رمضان و سبک زندگی اسلامی، اجرای زنده تواشیح، اجرای نمایش های آیینی، برگزاری مسابقه حضوری و اهدای جوایز به برگزیدگان از جمله برنامه هایی است که با حضور شهروندان روزه دار در فضای باز دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می شود.
 
هم چنین در غرفه های  بخش پردیس فرهنگی – اجتماعی ارایه مشاوره دینی و خانوادگی، نقاشی کودکان با موضوع سلامت و رمضان، کارآفرینی همراه با ارایه محصولات کار آفرینان، ارایه اینترنت رایگان با حضور موسسه کیان نت، فرهنگ عفاف و حجاب، طب سنتی و گیاهان دارویی، غربالگری و تست قند خون، بازیافت و محیط زیست، سامانه های 137 و 1888 شهرداری و خدمات فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از جمله غرفه هایی هستند که در این جشن میزبان شهروندان هستند.
  
فرهنگسرای تهران میزبان روزه داران
بر اساس این گزارش فرهنگسرای تهران نیز در تمامی ایام ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه های ماه مهربانی میزبان روزه داران است و مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم و نماز جماعت با حضور حجت الاسلام و المسلمین آجرلو به همراه افطاری ساده هر روز تا پایان ماه مبارک با حضور شهروندان در نماز خانه فرهنگسرای تهران برگزار می شود.
 
ویژه برنامه هرروزه «واژه های آسمانی» در ایام ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای تهران است.
  
همچنین جزء خوانی قرآن کریم ویژه بانوان روزه دار هر روز از ساعت 9 تا 12 بر پاست و از ساعت 12 نیز با حضور حجت الاسلام حیدری نشست تفسیر آیات و سپس نماز جماعت به امامت وی در نمازخانه فرهنگسرای تهران برگزار می شود.
  
خانه فرهنگ گرمدره نیز در ایام ماه مبارک رمضان با مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم، نماز جماعت و افطاری ساده پذیرای روزه داران است.
 
خانه فرهنگ امیر کبیر نیز با هدف انس و آشنایی بیشتر روزه داران با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه «انوار ثقلین» را در قالب جز خوانی قرآن کریم و نشست هایی موضوعی قرآنی برگزار می‌کند.
 
ویژه برنامه «انوار ثقلین» در ایام ماه مبارک رمضان  به جز روزهای تعطیل  از شنبه تا چهارشنبه 17 الی 19  و پنج شنبه ها 10 الی 11 میزبان روزه داران است.
 
شهروندان منطقه 22 برای بهره‌مندی از برنامه های فرهنگی هنری ویژه ماه مبارک رمضان، در این ایام می‌توانند به مراکز زیر مراجعه کنند:
بزرگراه همت غرب، بزرگراه شهید خرازی، بعد از شهرک گلستان، میدان ساحل، دریاچه شهدای خلیج فارس، ضلع غربی دریاچه.
فرهنگسرای تهران و کتابخانه شهر- انتهای بزرگراه رسالت غرب، سه راه دهکده المپیک، بوستان باغ نو، شماره تماس:44141133
- خانه فرهنگ امیرکبیر و کتابخانه شیخ مفید - دهکده المپیک ، شهرک گلستان، بلوارکاج، سروستان 11 ، پلاک 6 ، شماره تماس :44728018
- خانه فرهنگ گرمدره – بزرگراه تهران کرج ، شهرک گرمدره ، خ مهدیه ، جنب شورای اسلامی گرمدره ، شماره تماس: 02636103441
نظر شما