شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۹۱۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
ویژه برنامه های فرهنگی هنری هفتمین شب از ماه مهربانی شامگاه شنبه با موضوع مهربانی با استاد با حضور صدها تن از شهروندان روزه دار در بوستان شمشیری منطقه 9 برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سخنران آغازین مراسم حجت الاسلام مهدی شاهرخ اصفهانی بود.

وی در بخش ابتدایی صحبت های خود درباره فضلیت باارزش قرآن سخن گفت و افزود: با خواندن قرآن فضا و دل نورانی می شود و هر کجا که قرآن تلاوت می شود آن فضا نورانی می شود.

این کارشناس حوزه علوم قرآنی با بیان اینکه چرا ائمه معصوم هستند و چرا می گوییم ائمه معصوم هستند افزود: به این دلیل می گوییم ائمه معصوم هستند به دلیل اینکه گناه نمی کنند و به فکر گناه هم نیستند و حتی یک لحظه از یاد خداوند متعال غافل نمی شوند.

وی اضافه کرد: وقتی که خداوند را فراموش می کنیم همان لحظه آغاز گناه می باشد و نباید هیچ گاه یاد خداوند را در دلها فراموش کنیم چرا که هروقت یاد خداوند را فراموش می کنیم مرتکب گناه می شویم.

حجت الاسلام شاهرخ اصفهانی در بخش پایانی صحبت های خود با مطرح کردن سوالی که چرا بعضی مواقع با خواندن نماز آن حال معنوی نماز را نمی فهمیم افزود: زمانی که لذت کامل از نماز نمی بریم به دلیل اینکه مرتکب گناه شدیم و با دنیا دست و پنجه نرم می کنیم به همین منظور از خداوند دور شدیم و با نماز آن حال معنوی نماز را نمی فهمند.

وی اضافه کرد: برای اینکه لذت نماز را بفهمیم باید در زندگی گناه نکنیم و هیچ گاه خداوند متعال را فراموش نکنیم.

این کارشناس علوم قرآنی با نقل قول از آیت الله بهجت گفت: این عالم بزرگ نقل می کند توفیق نماز شب را در روز باید پیدا کرد اگر در روز گناه نکنیم توفیق نماز شب خواندن نصیبمان می شود و برای اینکه نور معنوی نماز در ما تاثیر بگذارد نباید در زندگی دچار گناه شویم.

یک قهرمان با اخلاق میهمان ماه مهربانی

اما در بخش میهمان ویژه این مراسم این بار یک ورزشکار اخلاق مدار رشته خشن تکواندو میهمان ماه مهربانی شد.

مهدی شفقتی که دارای دو مدال نقره و برنز کشوری را در کارنامه دارد در سخنانی کوتاه گفت: از سال 81 رشته تکواندو را شروع کردم و در سال 85 به طور حرفه ای این رشته را دنبال کردم.

وی که هم اکنون عضو تیم هیات تکواندو استان تهران است افزود: از سال 85 عضو تیم های مختلف تهرانی بودم اما در تیم مقاومت تهران در سال 86 اولین مقام کشوری را کسب کردم.

این تکواندو کار موفق تهرانی به جواانان توصیه کرد: رمز موفقیت هر ورزشکاری علاقه و تلاش آن ورزشگار در رشته حرفه ای خود است و برای اینکه نونهالان، نوجوانان و جوانان می خواهند وارد حرفه ورزش شوند باید با علاقه رشته ورزشی خود را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: به نظرم رشته تکواندو بهترین رشته رزمی است و این رشته تکمیل کننده تمام رشته های رزمی است.

حضور چشم گیر کودکان در غرفه های قرآنی

اما در حاشیه برگزاری جشن ماه مهربانی در قسمت نمایشگاهی هم استقبال شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان چشم گیر است.

در غرفه پلی تا معراج به سرپرستی خانم قدیانی کودکان با موضوع اذان به نقاشی پرداختند و در غرفه قصه های آسمانی نیز کودکان با موضوع داستان حضرت یونس(ع) و امانتداری نقاشی می کنند.

بازارغرفه کرسی تلاوت به سرپرستی خانم پالیزبان نیز در ایام ماه مبارک رمضان گرم است.

در این غرفه کودکان و نوجوانان که عمدتا در سنین 6 تا 11 سال قرار دارند با لحن عربی و صوت به تلاوت قرآن می پردازند.

سایر غرفه ها همچون سرای سلامت، نمایشگاه کتاب، و عکاسی نیز با استقبال شهروندان روزه دار روبرو شده است.

همچنین در این ایام در غرفه نمایشگاه کتاب عرضه کتاب با تخفیف 20 درصدی انجام می شود.

هفتمین شب از سلسه برنامه های ماه مهربانی به همت فرهنگ سرای رویش و با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 با اجرای مسابقه شاد و مفرح برای کودکان، اجرای گروه همخوانی طه النبی و خواندن ترتیل قرآن کریم و همچنین برگزاری نماز جماعت و افطار در بوستان شمشیری واقع در سه راه آذری، خیابان شمشیری ، برگزار شد.

برنامه های جشن رمضانی " ماه مهربانی " در تمام ایام ماه مبارک رمضان در دو بخش غرفه های مهربانی و برنامه های استیج شامگاهی با حضور روحانیون و کارشناسان دینی ، هنرمندان ، مداحان و قاریان بین المللی قرآن کریم برگزار می شود و هر روز علاوه بر ارایه ویژه برنامه های خاص غرفه ها ، ویژه برنامه هایی متفاوت ومتنوع به شهروندان روزه دار ، کودکان و نوجوانان ارایه می شود. برنامه های جشن " ماه مهربانی " هر روز از ساعت 18 تا تا هنگام افطار به نشانی سه راه آذری، خیابان شمشیری ، بوستان شمشیری میزبان شهروندان روزه دار است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66688553  تماس بگیرند.
نظر شما