جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۲
کد خبر: ۷۹۱۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
برنامه های فرهنگی هنری پانزدهمین شب از ماه مهربانی همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتی(ع) با حضور صدها تن از شهروندان روزه دار در بوستان شمشیری منطقه 9 برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ابتدای مراسم حجت الاسلام مهدی شاهرخ اصفهانی درباره سبک زندگی  و  سیره امام حسن مجتبی(ع) به ایراد سخن پرداخت.

این کارشناس مسائل مذهبی با مطرح کردن این سوال که چرا می گوییم امام حسن مجتبی(ع) کریم است افزود: به این دلیل می گوییم که این امام رئوف و مهربان چندین مرتبه وسایل شخصی زندگی خود را در بین فقرا تقسیم کرد و ما به این دلیل می گوییم امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت است.

حجت الاسلام شاهرخ اصفهانی با بیان اینکه انسانها سه دسته هستند افزود: انسانها کریم، لعیم یا جواد و سخاوتمند هستند.

وی ادامه داد: انسانهای کریم انسانهایی هستند که خودشان نیازمند و محتاج به چیزی هستند اما آن چیز را به نیازمندان می بخشند.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: انسانهای جواد یا سخاوتمند انسانهایی هستند که بخشنده هستند و آن چیزی که اضافه بر سازمان زندگی خود دارند را به دیگران می بخشند.

وی اضافه کرد: انسانهای لعیم انسانهایی هستند که وضعیت مالی خوبی دارند اما دست بخشندگی ندارند و به دیگران کمک نمی کنند.

حجت الاسلام شاهرخ اصفهانی با بیان اینکه اهل بیت (ع) هیچ وقت محتاج کسی نبودند و از وضعیت زندگی مناسبی برخوردار بودند تاکید کرد: اهل بیت (ع) همواره زندگی ساده ای داشتند چرا که این زندگی ساده سبب می شد فقرا بتوانند بیایند از این عزیزان طلب کمک کنند و مردم فکر نکنند این عزیزان یک زندگی سطح بالایی دارند.

اسلام دین محبت و دوستی است

در بخش میهمان برنامه ماه مهربانی یک کارشناس ارشد علوم تربیتی به ایراد سخن پرداخت.

ابراهیم بیایی با بیان اینکه اسلام دین محبت و دوستی است گفت: سراسر زندگی پیامبر اسلام(ص) با مهربانی و محبت بوده و دوستی، محبت، مهرورزی همواره در دین اسلام مورد تاکید قرار دارد.

وی ادامه داد: اسلام دین الهی و آسمانی است و مهربانی و محبت در جایگاه ویژه ای قرار دارد.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی خاطرنشان کرد: در دعای کمیل که هر هفته شبهای جمعه می خوانیم از خدا می خواهیم در تمام حالات مهربان باشیم و در آیات قرآن کریم و دعای کمیل خداوند بندگان خود را به مهربانی و دوستی دعوت می کند.

وی تاکید کرد: اساس دین ما بر محبت و دوستی است و محبت به پدر و مادر یک وظیفه اخلاقی است و در دین مبین اسلام نیکی به پدر و مادر در مقابل عبادت خدا قرار داده شده است و نیکی به پدر و مادر در جایگاه بزرگی قرار دارد.

بیایی با بیان اینکه دعاهای پدر و مادر در زندگی فردی و اجتماعی فرزندان اثرات زیادی دارد یادآور شد: اگر پدر و مادر از فرزند خود راضی باشند دعای خیر پدر و مادر خداوند متعال را خشنود می کند و اگر پدر و مادر خدای ناکرده از فرزند خود ناراضی باشند نارضایتی خداوند متعال را به همراه  دارد.

پهن شدن سفره های آسمانی اقوام ایرانی در بوستان شمشیری

همزمان با ولادت کریم اهل بیت در حاشیه برگزاری جشن ماه مهربانی مسابقه پخت غذاهای ایرانی و سفره آرایی با عنوان " سفره های آسمانی "  در بوستان شمشیری برگزار شد.

این مسابقه با هدف آشنایی شهروندان با غذاهای و افطاری قومیت های مختلف کشورمان با حضور 25 کدبانوی آشپز برگزار شد.

در این مسابقه انواع غذاها، دسرها، آشها و نوشیدنی های معروف شهرهای مختلف کشورمان در بوستان شمشیری عرضه شد و در نهایت پس از داوری خوراکی ها به پنج نفر از افراد برگزیده جوایزی اهدا شد.

غرفه های مهربانی پرشور و پرمخاطب برپاست

در بخش نمایشگاه ماه مهربانی ، غرفه هایی همچون نمایشگاه کتاب(سرای کتاب )، صنایع دستی و کارآفرینی(خیریه رمضان)، عکاسی، مشاوره مذهبی، طب سنتی   ( اعجازطبیعت)، قصه گویی (قصه های قرآنی)، کودکان و سبک زندگی، کرسی تلاوت، خوشنویسی(خطوط آسمانی ) پیک نور( اصلاح نماز و پاسخ گویی به مسائل شرعی) و سرای سلامت و روزه داری در محل بوستان شمشیری با حضور گسترده شهروندان روزه دار پرشور و پرمخاطب برپاست

کودکان و نوجوانان در غرفه پلی تا معراج با موضوع مهربانی و در غرفه قصه های قرآنی با موضوع حضرت شعیب(ع) و عدالت به نقاشی پرداختند.سایر غرفه ها هم با استقبال شهروندان برپاست.

پانزدهمین شب از سلسه برنامه های ماه مهربانی از سوی فرهنگ سرای رویش و با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در بوستان شمشیری واقع در سه راه آذری، خیابان شمشیری برگزار شد.

برنامه های جشن رمضانی " ماه مهربانی" در تمام ایام ماه مبارک رمضان در دو بخش غرفه های مهربانی و برنامه های استیج شامگاهی با حضور روحانیون و کارشناسان دینی ، هنرمندان ، مداحان و قاریان بین المللی قرآن کریم برگزار می شود و هر روز علاوه بر ارایه ویژه برنامه های خاص غرفه ها ، ویژه برنامه هایی متفاوت ومتنوع به شهروندان روزه دار ، کودکان و نوجوانان ارایه می شود.برنامه های جشن " ماه مهربانی " هر روز از ساعت 18 تا تا هنگام افطار به نشانی سه راه آذری، خیابان شمشیری ، بوستان شمشیری میزبان شهروندان روزه دار است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66688553 تماس بگیرند.

نظر شما