پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۵
کد خبر: ۷۹۲۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
یکصد و سی و چهارمین برنامه با هم بخوانیم « فرهنگ سرای فردوس » فردا یکشنبه 12 مرداد به منظور مطالعه گروهی و خوانش داستان صخره از مجموعه داستان همه چیز و هیچ چیز نوشته ادوارد مورگان فوستر برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی « فرهنگسرای فردوس »، با توجه به این که كتاب‌ و مطالعه‌، عاملي‌ براي‌ شناخت‌ و رشد ديني‌، فرهنگي‌، اخلاقي‌ و اجتماعي‌ انسان‌ است‌ بنابراین برنامه هایی با محوریت کتابخوانی و مطالعه گروهی همواره در دستور کار مراکز فرهنگی هنری منطقه 5  قرار داد.

 

ادوارد مورگان فورستر نویسنده و منتقد ادبی انگلیسی تبار است که با رمان هایش به شهرت رسید و 46 سال از عمر خود را صرف انتشار داستان های کوتاه کرد؛ او که از دوستان «ویرجینیا» و عضو گروه ادبی «بلومزبری» به شمار می آید پنج رمان مهم به چاپ رسانده که چهار رمان از این میان را قبل از جنگ جهانی اول به رشته تحریر درآورده است.

 

در بخشی از داستان صخره می خوانیم: مدتي بود گرم صحبت بوديم و او آنقدر مهربان و دانا بود كه عاقبت به خودم جرأت دادم از شوهرش بپرسم. «هيچ ازش پرسيدي»؟ چون ديد پابه‌پا مي‌كنم خودش اضافه كرد: «اميدوارم پرسيده باشي». «ماه پيش رفتم ديدمش. با هم رفتيم قايق‌سواري». «پولي ازت گرفت»؟ «يك كم به‌ش دادم». «گمانم با مردم هم حرف زده‌اي»؟ «تب افتاده. ديگر ازش دلگير نيستند. آنها... نمي‌گويم مي‌فهمند، چون هيچكس نمي‌توانست بفهمد... اما آنها قبولش كرده‌اند».

 

در ابتدای نشست با هم بخوانیم کتابخانه فردوس داستان «صخره» به صورت گروهی خوانده می شود و در ادامه «جعفر توزنده‌جانی» نویسنده و منتقد ادبی که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارد، به معرفی اثر می پردازد.

 

سلسله برنامه های با هم بخوانیم روزهای یکشنبه هر هفته با حضور «جعفر توزنده جانی» کارشناس برنامه و جمعی از علاقمندان به ادبیات داستانی در « فرهنگسرای فردوس »  برگزار می شود.

 

 علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند یکشنبه 12 مرداد ساعت 17 به « فرهنگ سرای فردوس » واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس گرفته و یا به تارنمای ferdos.farhangsara.ir   مراجعه کنند.

نظر شما