چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۱
کد خبر: ۷۹۳۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
گردهمایی روحانیون در سومین روز هفته مهربانی با غزه/
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سومین برنامه هفته مهربانی با غزه در جمع روحانیون و علما گفت: آمریکا تلاش دارد اسرائیل را تقویت کند و جامعه ما را بترساند و ما در مقابل این جهتگیری باید اسرائیل را تحقیر کنیم و خط را بشکنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام شهاب مرادی صبح امروز در گردهمایی روحانیون و علما در دفاع از مردم مظلوم غزه در فرهنگسرای شفق با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین جلسه‎ای اظهار داشت: امروز اتفاقاتی که در جهان می‌افتد، نباید مشابه کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل در گذشته تلقی شود.

وی با تصریح بر اینکه اسرائیل امروز با اسرائیل دیروز فرق می‌کند و ضروری است این برداشت روشن در مساجد توسط روحانیون گفته شود، افزود: در گذشته در همه دولت‌های عربی این تصور غالب شکل گرفته بود که قدرت نظامی اسرائیل و گنبد آهنین پدافند مرکز رژیم اشغالگر قدس بسیار قوی است. این سگ هار آمریکا و انگلیس در 20 سال گذشته کشور ما را بارها تهدید کرده و علت این تهدید ادعای برتری قدرت نظامی بود اما امروز این ذهنیت و تصویر از قدرت نظامی رژیم صهیونیستی برای قدرت‌های نظامی و ارتش‌های منطقه تغییر کرده و می‌گویند اسرائیلی که نمی‌تواند مقابل حزب الله و حماس باییستد، تصور رویارویی با ارتش، سپاه و بسیج ایران را نباید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وقتی اسرائیل توان مقابله با ترقه‌های جنگی ایران را ندارد از پس موشک‌های پیشرفته ایران به هیچ وجه نمی‌تواند برآید، گفت: ما به این رجزخوانی نیاز داریم و شما روحانیون باید به مردم شجاعت ببخشید و بدانید بدون شک در خلیج فارس و در تمام نقاط دنیا امید مستضعفین مسلمان با هر مذهبی رهبر معظم انقلاب است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه ما در 200 سال گذشته علیه هیچ کشوری نجنگیدیم، اظهار داشت: شیعه در طول تاریخ علیه هیچ فرقه و مذهبی خشونت نکرده و این شیعه است که همواره قربانی خشونت و ترور بوده است. شیعه همواره مظلوم بوده و وقتی هم به قدرت رسیده، سرزمین خود را آباد می‌کند.

وی با تاکید بر این نکته که در تاریخ ما هر جا روحانیت میداندار جریانی نبوده آن جریان شکست خورده گفت: مردم از روحانیون انتظار تشجیع روحیه دارند. البته ما پرخاشگر نیستیم، بلکه قدرتمند و مستحکم هستیم و وجود ما ثبات‌بخش است.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی با بیان اینکه اسرائیل ضعیف است، تصریح کرد: جنگ غزه، جنگ تونل‌ها و موشک‌هاست. فلسطینی‌ها تونل زده و رفته‌اند پشت صف اسرائیل و نیروی نظامی صهیونیست‌ها را از پا درآورده‌اند. بر اساس آمار خود رژیم صهیونیستی نزدیک به 200 نظامی این رژیم در این جنگ کشته شده‌اند. بمباران زمین بازی کودکان و کشتار کودکان هیچ ارزش نظامی، راهبردی و استراتژیک ندارد. بلکه جنایت و فاجعه انسانی و ضعف یک ارتش است. قدرت نظامی این است که سرباز زرهپوش را مورد هدف قرار بدهند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: پیام مردم غزه این است که ما حاضریم در ادامه هم دو برابر مقاومت امروزمان در مقابل اسرائیل پایمردی کنیم. ما مقاومت می‌کنیم تا اسرائیل عقب‌نشینی کند و این شدنی است.

حجت‌الاسلام مرادی اظهار داشت: در حال حاضر آمریکا تلاش دارد اسرائیل را تقویت کند و جامعه ما را بترساند. بنابراین ما در مقابل این خط و جهتگیری باید اسرائیل را تحقیر کنیم و این خط را بشکنیم.

وی با بیان اینکه مساله فلسطین و غزه پیش از آنکه موضوعی اسلامی باشد مساله‌ای انسانی است، تصریح کرد: غزه محک انسانیت ماست. ما اگر نسبت به فجایع غزه بی‌تفاوت باشیم، نگران‌کننده است و هر فردی که اینگونه باشد، باید به انسانیت خود شک کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان یادآور شد: مردم هر کجا صحبت از شجاعت و مقاومت باشد، بانشاط در میدان عمل هستند و شما روحانیون باید هر چه بیشتر در این باره صحبت کنید و این یک امر ضروری و مهم است.

مطالب مرتبط
نظر شما