چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۸
کد خبر: ۷۹۳۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
در سالروز بازگشت آزادگان صورت می گیرد/
همزمان با 26 مرداد ، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، ویژه برنامه نقد و نمایش فیلم های اسارت با حضور آزاده سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» در خانه فرهنگ امام علی (ع) برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این ویژه برنامه فیلم های " بچه های دو محله " و " پایی که جا نماند " با موضوع دوران اسارت رزمندگان دفاع مقدس به نمایش در می آید و با حضور علاقمندان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد

مستند " بچه های دو محله "به کارگردانی مصطفی خسروی داستان سربازی عراقی که در اردوگاه اسرای ایرانی فعالیت می کرده است را روایت می کند. این سرباز به ایران می آید و با اسرای ایرانی که در گذشته با او در اردوگاه بودند ،  ملاقات می کند .       

آزاده سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب " پایی که جا ماند " نیز در این برنامه در باره دوران اسارت و کتابی که نوشته است برای مخاطبان سخن خواهد گفت.

سید ناصر حسینی پور در باره انگیزه و چگونگی خلق کتاب " پایی که جا ماند " می گوید : در یکی از آخرین روزهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سن 16 سالگی، از ناحیه یک پا مجروح شدم و به دلیل قطع پا ، حدود یک ماه در بیمارستان الرشید بغداد به سر بردم. خاطرات 880 روز اسارتم را در مدت 20 سال، در کتاب پایی که جا ماند، به عنوان آیینه زندگی اسرای مخفی تکریت و بیانگر وضعیت سخت زندگی اسرای مجروح در کنار اسرای سالم، نوشتم . این کتاب را به ولید فرحان، خشن‌ترین گروهبان بعث عراق تقدیم می‌کنم!

مردی که مرا سال‌ها در همسایگی حرم مطهر جدم شکنجه کرد. مردی که هر وقت اذیتم می‌کرد، نگهبان شیعه عراقی، علی جارالله در گوشه‌ای می‌نگریست و می‌گریست. شاید اکنون فرحان شرمنده باشد. این کتاب را به او تقدیم می‌کنم، به خاطر آن همه زیبایی که با اعمالش آفرید و آنچه بر من گذشت جز زیبایی نبود.

به مناسبت  سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و همزمان با برگزاری این ویژه برنامه نگار گذر دائمی " خاتم " نیز در خانه فرهنگ امام علی(ع) در قالب نمایشگاه عکس محمود ظهیر الدینی افتتاح خواهد شد.

این ویژه برنامه روز یک شنبه 26 مرداد ماه جاری از ساعت 30/17 در خانه فرهنگ امام علی (ع) به نشانی یافت آباد، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان، جنب مجتمع شهید مختار سلیمانی برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاات بیشتر می توانند با شماره تلفن66785040 تماس بگیرند.

نظر شما