پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۵
کد خبر: ۷۹۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
نمايشگاهي از مجموعه عكس هاي مستند سعيد و وحيد فرجي از 23 مرداد همزمان با روز مقاومت اسلامی با عنوان «لاله بر لانه هاي سوخته» در نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب اسلامي برپا شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اين نمايشگاه در قالب 37 قطعه عكس، مروری است بر وقایع جنگ 33 روزه لبنان و رژيم صهيونيستي در تيرماه 1385 تا مراحل تبادل اسراي لبناني در سال 87 و پیروزی مقاومت لبنان.  


سعید و وحید فرجی در فاصله جنگ 33 روزه تا تبادل اسرا بارها و بارها به لبنان سفر كردند و در مدت 3 سال وقايعي كه در راستای تحقق خواسته سید حسن نصرالله اتفاق افتاده بود را عكاسي كردند. دبیرکل حزب الله لبنان در جریان جنگ 33 روزه گفته بود: اسراء به خانه هایشان باز نخواهند گشت مگر از راه گفت وگوی غیر مستقیم و تبادل.» در جریان تبادل و در سال 87 اسیرانی همچون سمیرقنطار، قدیمی ترین اسیرلبنانی با دو اسیر رژیم صهیونیستی مبادله شدند.


فرهنگسراي انقلاب اسلامي در راستاي ارائه بهتر مفاهيم مجموعه عكس ها، اقدام به انتشار تصاوير اين نمايشگاه با طرحي نو  در قالب آلبومي با عنوان «تبادل» كرده است. اين مجموعه كه در ابعاد 16 در12 طراحي شده، شامل 9 قطعه عكس از تصاوير مجموعه «لانه بر لاله هاي سوخته» است. در پشت هر صفحه توضيحاتي درباره رويداد آن ارائه شده است. اين آلبوم امكان ديده شدن تصاوير برتر اين نمايشگاه را براي مخاطبان فراهم مي كند.

علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند تاتاريخ 5 شهريور به نگارخانه مهر فرهنگ سراي انقلاب اسلامي مراجعه كنند.
فرهنگسراي انقلاب اسلامي در بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع پل كميل ابتداي كميل شرقي واقع شده است. براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به نشاني www.enghelab.farhangsara.ir مراجعه كنيد يا با شماره هاي 9-55419057 تماس بگيريد.
نظر شما