شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۹۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
آزمون‌گر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:
نازیلا نظمی، آزمو‌ن‌گر دوره آموزشی آفرینش‌های خانگی می‌گوید باید از مربیان هنرهای سنتی از جمله دوخت سنتی که در حال احیای این میراث فرهنگی ایران هستند، حمایت کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نظمی در این باره افزود: تعدادی مربی در فرهنگسراهای شهر تهران در حال احیای برخی هنرهای سنتی و آموزش صنایع دستی از جمله دوخت سنتی هستند که اگر از این مربیان حمایت نشود، دوخت‌های ماشینی جای ترمه‌دوزی، ملیله‌دوزی، سوزن‌دوزی و... را خواهد گرفت.
 
وی درباره هنر مربیان هنرهای سنتی گفت: این افراد کسانی هستند که هنرهایی را که حتی در میراث فرهنگی و مراکز فنی و حرفه‌ای و حتی میان مردم فراموش شده‌اند احیا کرده و در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشغول آموزش هستند. خوشبختانه استقبال مردم هم در این مراکز، به نسبت مراکز آموزشی دیگر بیشتر است و این فرهنگسراها موفق شده‌اند اعتماد مردم را به خوبی جلب کنند.
 
نظمی در مورد عزم جدی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای احیای این صنایع سنتی گفت: این سازمان پتانسیل خوبی از مربیان توانمند دارد که می‌تواند با استفاده از این افراد، سایر مربیان مراکز و فرهنگسراهایی که از این هنرهای سنتی بی‌بهره هستند را آموزش بدهد و در آینده نزدیک حتی این آموزش‌ها را به صورت پودمانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی پیگیری کند.
 
آزمو‌ن‌گر دوره آموزشی آفرینش‌های خانگی با بیان اینکه بعضی از این مربیان حتی تحصیلات آکادمیک هم ندارند اما تنها بازماندگان صنایع دستی هستند، از طرح و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی چنین آموزش‌هایی به عنوان آموزش‌های ضمن خدمت برای کارمندان استقبال کرد و گفت: کارمندان در سال‌های گذشته استقبال خوبی از چنین آموزش‌هایی داشتند و می‌توان با این آموزش‌ها، دوباره شاهد دوخت‌های اصیل ایرانی در جهیزیه دختران ایرانی بود.
نظر شما