جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۹۵۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
در بازدید از فرهنگسرای امام عنوان شد/
معاون فرهنگی و هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) به همراه مدیران آن معاونت، از مجموعه فرهنگسرای امام (ره) بازدید کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این بازدید که با هدف تعمیق همکاری‌های دوجانبه میان فرهنگسرای امام (ره) و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) صورت گرفت، راهکارهای لازم جهت غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگسرا و برنامه‌ریزی در جهت جذب جوانان و نوجوانان و همچنین علاقه‌مندان به حضرت امام (ره)مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری در ابتدای این بازدید، با اشاره به اهمیت مکانی فرهنگسرای امام (ره) تصریح کرد: اگر به صورت جدی به معرفی حضرت امام(ره) پرداخته شود با توجه به شخصیت امام عزیز خیلی از موضوعات دیگر از جمله ولایت فقیه ، اخلاق، شهدا و بسیاری دیگر از موارد در آن مستقر می شود.


کمساری افزود: تقارن مکانی و همجواری این فرهنگسرا با حسینیه جماران، مهم‌ترین پتانسیل در جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت امام(ره) است و یکی از اهداف شکل گیری این فرهنگسرا شناخت  مردم و نسل جوان با اندیشه های حضرت امام (ره) است.


معاون فرهنگی و هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام با اشاره به اینکه «این مؤسسه مأموریت سیاستگذاری و نظارت در امور مربوط به اندیشه‌های حضرت امام را دارد»، افزود: از آنجا که ماموریت مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام سیاست گذاری است و اگردر بعضی مواقع  ما نیز وارد کار اجرایی می شویم هدفمان مدل سازی و جریان سازی است و ما با تمام ظرفیتها و امکانات خود از برنامه های فرهنگسرای امام(ره) حمایت می کنیم.


او ادامه داد: فرهنگسرای امام(ره) می بایست به سمتی حرکت کند که هر کس از هرجای ایران دنبال کار فرهنگی فاخر در حوزه حضرت امام(ره) می باشد الگو و محتوای خود را از این فرهنگسرا دریافت کند. 


کمساری ضمن تشکر از توجه شهرداری تهران از ایجاد  فضاها و فعالیتهای فرهنگی افزود: یکی دیگر از وظایف و ضرورت‌های فرهنگسرای امام(ره) انجام کارهای اختصاصی و تخصصی بر مبنای جلب مشارکت همگان به ویژه نسل جوان در حوزه اندیشه‌های امام (ره) است و با توجه به وظیفه ذاتی این فرهنگسرا، جذب نخبگان، ایجاد کانون‌ها و انجمن‌های تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار است.


معاون فرهنگی و هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام گفت: به هر نسبتی که مشارکت فرهنگسرای امام خمینی در جلب علاقه‌مندان، متفکران و نخبگان در حوزه اندیشه امام بیشتر باشد، بر میزان موفقیت در برنامه‌های آن نیز افزوده خواهد شد.


در ابتدای این بازدید، حیدری‌پور مدیر مراکز فرهنگی منطقه یک، ضمن خیر مقدم به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگسرای امام (ره) پرداخت و تصریح کرد: برنامه و هدف اصلی این فرهنگسرا جذب قشر جوان و نوجوان و آشنایی آنان با فرهنگ عمومی حضرت امام(ره) و نگاه اجتماعی آن حضرت است.


وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری مؤسسه و جاذبه موضوع حضرت امام، این فرهنگسرا به مجموعه‌ای موفق در جهت اندیشه‌های حضرت امام تبدیل شود.

در این بازدید، مدیران معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه نیز حضور داشتند و پیرامون مسائل مختلف بحث و بررسی صورت گرفت. همچنین مقرر شد فعالیت‌های مشترکی در زمینه برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی، نمایشگاه‌های مختلف، شب شعر، شب خاطره و ... صورت پذیرد.

نظر شما