چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۹۵۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
در آستانه آغاز سال تحصیلی بزرگترین نمایشگاه نوشت افزار، ملزومات مدرسه و پوشاک بانوان با عنوان «باز باران» روز گذشته با حضور شهردار تهران و رییس سازمان صدا و سیما افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین افتتاحیه جشنواره بزرگ بازباران عصر دیروزسه‌شنبه 11 شهریور با حضور رییس سازمان صدا و سیما، شهردار تهران، رییس اتاق اصناف کشور و جمعی از مسئولان شهری و فرهنگی در برج میلاد برگزار شد.
 
این نمایشگاه از تاریخ 12 تا 22 شهریور ماه از ساعت 10 صبح تا 10 شب در بیش از 10 نقطه مختلف شهر برپا می شود. عرضه محصولات مدرسه و پوشاک بانوان تحت پوشش ایرانی اسلامی تا 35 درصد تخفیف در این نمایشگاه عرضه می شود.
 
 
قالیباف: نوشت افزار یک کالای فرهنگی راهبردی است
شهردار تهران در آئین افتتاح نمایشگاه باز باران در برج میلاد تصریح کرد: از این باب که کاری با نام باز باران با همکاری بخش‌های مختلف، اصناف، تولید کنندگان، مجموعه صدا و سیما و سایر بخش‌ها شکل گرفت بسیار خوشحال هستم چرا که این نمایشگاه از جمله کارهایی است که نیازمند کار جمعی است.
قالیباف با تاکید بر ضرورت ایجاد همکاری بین بخشی، افزود: امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند این است که مدیران مقداری پا روی نفس خود بگذارند و بت پرستی قرن بیست و یکمی را رها کنند تا خدمت را بدون نام و نشان برای مردم انجام دهند. باید کاری را شروع کنیم که به دنبال درآمد، پول، نام و نان نگردیم؛ در این زمینه ما در مجموعه شهرداری تهران مصمم هستیم که بتوانیم در چهارچوب وظایفی که داریم با این رویکرد در خدمت همه بخش‌های مختلف برای خدمت به شهروندان باشیم.
وی با اشاره به فرارسیدن 11 شهریور روز صنعت چاپ، تاکید کرد: یکی از دغدغه های مهم کشور همیشه توجه به موضوعات فرهنگی بوده، هست و خواهد بود. در میان اقشار فرهنگی نیز حوزه چاپ، نشر و کتاب در حین اینکه سهم بسیار بزرگی در عرصه فرهنگی دارد، اما متاسفانه همیشه کمتر دیده شده و کمتر به آن توجه شده است.
شهردار تهران افزود: اگر بخواهیم به سمت بهار فرهنگی حرکت کنیم باید به این بخش از فرهنگ به طور جدی توجه کرده و رضایتمندی ایجاد کنیم. در این میان بحث نوشت افزار و پوشاک نیز بسیار با اهمیت است. نوشت افزار یک وسیله و نیاز مادی نیست و حتی اگر احساس کنیم این بخش ابزاری خنثی است، اشتباه کرده‌ایم.
شهردار تهران تصریح کرد: بدون شک نوشت افزار، پوشاک و نیازهای اینگونه در اصل بیشترین سهم را در شکل دهی ذائقه جامعه دارد؛ چرا که الگوی مصرف را جهت می دهد، در ادامه سبک زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت بر روی هویت ما اثر می گذارد. مخصوصا نوشت افزار و پوشاک برای قشر کودکان و نوجونان که تاثیر پذیر ترین قشر جامعه هستند و آینده آن ها را شکل می دهد، بسیار تاثیر گذار است.
وی در ادامه بیان کرد: بدون شک همه پدران، مادران، مدیران، معلمان، صاحب نظران، اصحاب فرهنگ و دلسوزان جامعه برای جامعه سالم و با نشاط به این امر نیازمندیم؛ تا جایی که می توانیم بگوییم کودکان و نوجوانان ما مصرف کننده این کالاها نیستند بلکه در حقیقت آن ها مخاطبان کالاهای فرهنگی هستند چرا که نوشت افزار، پوشاک و اسباب بازی ها دائما در طول روز به آن ها جهت می دهد و در آینده کودکان اثر گذار است. اگر برای ما پیشرفت استقلال عزت و توسعه کشور مهم است، همه این موارد در گرو منابع انسانی است و منابع انسانی نیز در گرو تربیت صحیح این فرزندان و دلبندان ما است. از این رو برای برگزاری این نمایشگاه شهرداری تهران فضا را به صورت رایگان در اختیار تولید کنندگان کالاها قرار می‌دهد و یارانه لازم را نیز به آن ها پرداخت می‌کند تا این جهت گیری صحیح اتفاق بیفتد و بتوانیم پیش رویم.
شهردار تهران با تاکید بر این نکته که «نوشت افزار یک کالای فرهنگی راهبردی به شمار می رود و یک موضوع بسیار ساده  پیش پا افتاده نیست»، گفت:  امروز خدمت همه تولید کنندگان، اصحاب فرهنگ و مخصوصا فعالان در بخش چاپ، نشر، تولید و انتشارات عرض می کنم که ما را به عنوان همکار و خدمتگزار خود بدانید؛ نمایشگاه باز باران هر سال با کیفیت بهتر و کمیت بیشتر برگزار می شود. حتی این موضوع را با دوستان و شهرداران سایر کلانشهر ها و نیز به بحث گذاشتیم و حتما سال آینده این نمایشگاه در کلانشهر ها و مراکز استان ها برگزار خواهد شد.
 
ضرغامی: همه ظرفیت های رسانه ملی درخدمت ترویج حجاب اسلامی
رئیس سازمان صداوسیما در افتتاحیه نمایشگاه باز باران، حجاب و عفاف را برای مسئولان و متولیان اداره کشور مهم توصیف کرد و گفت: در جلسه دولت، رئیس جمهور دستورات قاطعی به دستگاه‌های مختلف برای عرضه پوشاک ارزان، با کیفیت و با ظواهر اسلامی صادر کرده است.
عزت الله ضرغامی با تشریح علل گرایش به بدحجابی در جامعه افزود: براساس مطالعات انجام شده مهمترین عامل بدلباسی در کشور ما عدم عرضه پوشاک مناسب و ارزان است. براساس نظر سنجی که 25 مرداد 93 در مورد پوشاک و حجاب انجام شد 80.1 درصد در پاسخ به نظرسنجی به حجاب و چادر خیلی زیاد و زیاد اعتقاد دارند، 16.5 درصد کمی اعتقاد و 3.5 درصد اصلا اعتقاد ندارند. وقتی که مردم در فروشگاه‌ها لباس‌های مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنند در ابتدا مجبور می‌شوند تا آنچه را که نمی‌خواهند خریداری کنند آنگاه کم‌کم فرهنگ مردم در استفاده از لباس‌های مناسب تغییر خواهد کرد. 
ضرغامی در ادامه با اشاره به وظیفه مسئولان در سالم سازی جامعه افزود: سیاستگذاران و دست اندرکاران تولید و عرضه لباس باید پاسخ دهند که چرا لباس ارزان، زیبا و سنگین در فروشگاه‌ها یافت نمی شود؟ امروز حداقل مطالبه جوانان از ما عرضه پوشاک مناسب است و کسی که می‌خواهد چادر سرش کند نباید دغدغه هزینه تهیه آن را داشته باشد و در این زمینه باید برای حجاب برتر یارانه اختصاص داد. 
وی با اشاره به اینکه رسانه ملی موظف است تا الگوهای مناسب را معرفی کند افزود: برخی نقد می‌کنند که چرا فقط در ایام انتخابات و راهپیمایی گاهی تصویر افراد بدحجاب از سیما پخش می‌شود، این اقدام درستی است چرا که می خواهیم به درستی نشان دهیم این انقلاب متعلق به همه مردم است و اگر در دیگر زمان‌ها این تصاویر پخش نمی شود به دلیل وظیفه الگوسازی صدا و سیما است.
ضرغامی طرح باز باران را یک حرکت ملی دانست و تاکید کرد: همه باید برای موفقیت آن تلاش کنیم و رسانه ملی آماده است تا همه ظرفیت های خود، در انواع ساختارهای رادیو تلویزیونی، برای حمایت از این طرح و ترویج و تبلیغ آن به کار گیرد.
رئیس رسانه ملی با قدردانی از دست اندرکاران طرح باز باران و با آرزوی گسترش این اقدام شایسته در سراسر کشور گفت: مدیریت جهادی در شهرداری تهران حرکت مبارکی را برای ارائه پوشاک و لوازم التحریر مناسب به جامعه آغاز کرده است.
 
تخفیف 35 درصدی در نمایشگاه باز باران
مجید حسینی، مدیرعامل مؤسسه نشر شهر در این مراسم تصریح کرد: نمایشگاه باز باران در دو بخش نوشت افزار و پوشاک بانوان برگزار می‌شود که در بخش پوشاک بانوان دو هزار قلم کالا توسط 30 تامین‌کننده داخلی و مدیریت شرکت شهروند عرضه خواهد شد، این اجناس شامل مقنعه، مانتو، چادر، شلوار، روسری می‌شود.
حسینی افزود: در بخش نوشت افزار 3 هزار قلم کالا با همکاری 43 تولید کننده و تامین کننده با میانگین قیمت 18 هزار تومان عرضه شده است. از سویی علاوه بر فروش و عرضه نوشت‌افزارهای اسلامی و پوشاک بانوان در این نمایشگاه‌ها برنامه‌های زنده فرهنگی اجرا خواهد شد. این نمایشگاه‌ها بر اساس پهنه‌بندی شهر همانند «پهنه غرب (برج میلاد، بوستان گفتگو، بلوار پاک‌نژاد و پارک چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس)»، «پهنه شرق (فرهنگسرای اشراق، میدان امام حسین (ع) و فرهنگسرای خاوران)»، «پهنه جنوب (بوستان ولایت و خیابان باب همایون)»، و در «جنوب غرب (پارک قائم)»، تا 22 شهریور برپا خواهد بود.

نظر شما