پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۹۷۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
برگزیدگان در فرهنگسرای اندیشه معرفی شدند
بیش از 50 برگزیده سومین جشنواره تئاتر شهر شامگاه جمعه 18 مهرماه در فرهنگسرای اندیشه جوایز خود را در مراسمی دریافت کردند که با استقبال 500 نفری هنرمندان تئاتر و گروه‌های تئاتری برگزار شد و تعدادی از حاضران هم با توجه به تکمیل ظرفیت سالن اصلی و بالکن فرهنگسرا، مراسم را ایستاده دنبال کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیریان رئیس و شهرام کرمی دبیر جشنواره تئاتر شهر، مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان پیشکسوت عرصه نمایش از جمله حمید جبلی، اصغر همت، بهرام شاه‌محمدلو، مریم سعادت، پرستو گلستانی، اصغر دشتی، محمدرضا الوند، علی‌اکبر قاضی‌نظام، حسین پارسایی، ایرج راد، رویا افشار و... از حاضران در این مراسم بودند.

امین زندگانی اجرای برنامه را به عهده داشت. او پس از اجرای قطعه «مهربانی» توسط گروه کر امید از دبیر جشنواره برای سخنرانی دعوت کرد. کرمی هم ضمن تشکر از نصیریان از همه گروه‌ها به خاطر نواقص و کمبودها عذر خواست و با تقدیر از حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد جشنواره تئاتر شهر با این مراسم به پایان نرسد و با حمایت همه نهادهای فرهنگی امکان اجرای عمومی نمایش‌های شش بخش جشنواره فراهم شود.

باید گروه حرفه‌ای تئاتر درست کنیم

رئیس سومین جشنواره تئاتر شهر که برای اهدای جوایز پوستر و عکس روی صحنه آمده بود در سخنانی با اشاره به دیدار هنرمندان مختلف، از مجموعه شهرداری تهران برای برگزاری این مراسم و جشنواره تئاتر شهر تشکر کرد. نصیریان گفت: قبل از انقلاب برای پیشنهاد ساختن سالن تئاتر، سراغ شهردار وقت رفتم اما تلاش‌هایم سرانجام نداشت. حالا که شهرداری وارد مقوله فرهنگ شده، زمان آن رسیده غیر از تالار وحدت و تئاتر شهر، تالارهای نمایش حرفه‌ای راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به نیاز هنر تئاتر به کمک بیشتر افزود: ما هنوز نمی‌دانیم گروه تئاتر را چطور باید درست کرد. باید گروه حرفه‌ای تئاتر ایجاد کنیم. چرا یک کارگردان که می‌خواهد برای اجرای نمایش خود گروهی را گرد هم بیاورد، باید شرق و غرب و شمال و جنوب را بگردد و به سختی همکاران خود را بیابد؟

رئیس سومین جشنواره تئاتر شهر در پایان سخنان خود به همه جوانان شرکت‌کننده در جشنواره توصیه کرد در کنار اجرای نمایشنامه‌های ترجمه، بر اساس نیاز جامعه نمایشنامه‌ها و تئاترهای خلاقانه و ایرانی تولید کنند.

بعد از اجرای نقالی آرش کمانگیر توسط آرین شریعتی نقال نوجوان و پخش کلیپ تقدیر از استاد خلج، از شاعر صحنه استاد اسماعیل خلج با حضور هنرمندان و مدیران شهری و هنری تقدیر شد. اجرای موسیقی زنده، مثنوی‌خوانی رسول نجفیان و پخش کلیپی از زنده‌یاد محمود استادمحمد آخرین بخش مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر شهر بود. در پایان هنرمندان با حضور روی صحنه با منتخبان جشنواره عکس یادگاری گرفتند.
مطالب مرتبط
نظر شما