پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۳
کد خبر: ۷۹۸۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
دبیر جشنواره «گزارش یک نگرانی» در نشست خبری این جشنواره از انتخاب اشکان خطیبی به عنوان مجری مراسم و حضور 80 هنرمند در مراسم اختتامیه خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری جشنواره فیلم‌های موبایلی با عنوان «گزارش یک نگرانی»، صبح امروز با حضور سید علی احمدی رئیس فرهنگسرای رسانه، حامد رهنما دبیر جشنواره و رامبد جوان دبیر هیئت داوران و جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبری در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
 
در ابتدا، حامد رهنما در توضیح روند برگزاری جشنواره «گزارش یک نگرانی» گفت: در نشستی که شهریور ماه با مجموعه آبفای استان تهران داشتیم، آنها از یک نگرانی جدی در حوزه آب خبر دادند. پیشنهاد برگزاری این جشنواره هم در همان جلسه با عنوان فیلم کوتاه مطرح شد، اما به دلیل گسترده بودن این نگرانی و از طرف دیگر برای درگیر کردن همه مردم، این عنوان از فیلم کوتاه به فیلم موبایلی تغییر کرد. پس از فراخوان اولیه، با استقبال گسترده شبکه‌های رادیویی و عکاسان برای اضافه کردن شاخه‌های دیگر هنری به این جشنواره روبرو شدیم، اما این امر در دوره‌های بعدی در دستور کار قرار خواهد گرفت و امکان اضافه کردن بخش های دیگر در جشنواره امسال وجود نداشت.
رهنما ادامه داد: با توجه به فرصت کمی که برای ارسال آثار وجود داشت، در مجموع 219 نفر در سایت جشنواره ثبت نام کردند که در نهایت، 208 اثر به دبیرخانه ارسال شد که نشان دهنده استقبال خوب مردم از جشنواره است.
 
باید مردم را نسبت به این موضوع نگران کنیم
در ادامه رامبد جوان دلیل حضور خود در این جشنواره را، نگرانی جدی در حوزه کم آبی عنوان کرد و گفت: به نظر من این جشنواره از اهمیت فراوانی برخوردار است. ما باید مهربانی‌های بی‌موردمان را کنار بگذاریم و واقعا مردم را نسبت به این موضوع نگران کنیم. مردم ما باید شوک زده بشوند و باور کنند که این نگرانی جدی است و فرهنگ‌سازی نقطه دوم این حرکت است. ما برای انتشار این نگرانی در مردم، نیازمند تشکیل یک کمپین گسترده‌ایم. کمپین‌هایی متشکل از مردم، ایده پردازان و هنرمندان که این نگرانی را به بهترین شکل ممکن منتقل کنند.
 
دبیر هیئت داوران جشنواره گزارش یک نگرانی در خصوص تعداد آثار و نحوه داوری گفت: هیئت انتخاب در روز گذشته 30 اثر را از میان 208 فیلم ارسالی برای حضور در جشنواره انتخاب کرده است و کار بازدید آنها توسط هیئت داوران از امروز آغاز می‌شود.
 
علت کناره گیری پیمان قاسم خانی از داوری جشنواره
رامبد جوان از دکتر رضا پورحسین، محمد صالح‌علا، مریلا زارعی و مرجان اشرفی‌زاده و خودِ رامبد جوان به عنوان اعضای هیئت داوران خبر داد و گفت: نام پیمان قاسم‌خانی در ابتدا به عنوان عضو هیئت داوران مطرح شده بود اما این اواخر به دلیل سفرها و درگیری‌های کاری، ناچار به کناره‌گیری از جشنواره شد. اما با این وجود، از مراحل ابتدایی جشنواره، همواره کنار ما بوده و هست.
 
حامد رهنما دبیر جشنواره در خصوص اکران آثار رسیده به جشنواره گفت: ما از همان ابتدا با شبکه مستند و برخی دیگر از شبکه‌های سیما وارد مذاکره شدیم و قرار است این آثار به طور گسترده از این شبکه‌ها پخش شوند. همچنین با رایزنی هایی که با پردیس های سینمایی داشته‌ایم آثار برگزیده پیش از پخش فیلم‌ها در این پردیس‌ها به نمایش درخواهند آمد. متروی تهران هم یکی دیگر از ارگان‌هایی است که برای پخش این آثار اعلام آمادگی کرده است.
 
حضور 80 هنرمند در مراسم اختتامیه
وی در پایان، با ارائه توضیحاتی در مورد برگزاری مراسم اختتامیه گفت: آیین اختتامیه جشنواره فیلم‌های موبایلی عصر روز جمعه، دوم آبان ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد. اشکان خطیبی به عنوان مجری این مراسم انتخاب شده است که به همراه بیش از 80 هنرمند دیگر، در اختتامیه حضور خواهند داشت. همچنین پیام بعضی از هنرمندان، به صورت کلیپ تصویری در این مراسم پخش خواهد شد.
 
رهنما همچنین در مورد جوایز این جشنواره گفت: نفر اول 50 میلیون ریال جایزه دریافت خواهد کرد. سه نفر بعدی هر کدام 30 میلیون ریال و نفرات چهارم تا دهم، هر کدام 10 میلیون ریال جایزه خواهند گرفت. آبفا، همچنین لوازم کامل کاهنده مصرف آب را به همه برگزیدگان هدیه خواهد داد.
 
وی در مورد علت انتخاب تالار اندیشه حوزه هنری گفت: در ابتدا قرار بود این مراسم در تالار ایوان شمس برگزار شود اما به علت نزدیکی به ایام عزاداری های ماه محرم و تعدد برگزاری مراسم های اختتامیه در سالن های مختلف شهر تهران، مجبور به انتخاب حوزه هنری شدیم.

نظر شما