سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۹۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
ویژه برنامه های سوگواره محرم در مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 اعلام شد؛
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 از برگزاری نشست ادبی «صدای سخن عشق»، با موضوع تبیین و تفسیر قیام حسینی در آینه اشعار حافظ خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر بختیاری هم چنین با اشاره به برگزاری 10 ویژه برنامه در دهه محرم ، اظهار داشت : این برنامه ها با رویکرد شناخت فلسفه عاشورا ، ترویج فرهنگ حسینی و  معرفی مولفه های سبک زندگی حسینی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا و آزادگی امام حسین (ع) جایگاهی خاص در اشعار شاعران پارسی گوی داشته و دارد ،اظهار داشت : در نشست ادبی " صدای سخن عشق " غزل هایی از حافظ  که مرتبط با اهل بیت (ع) سروده شده است قرائت می شود و مورد نقد و بررسی اعضاء کانون ادبی منطقه قرار می گیرد و هم چنین اعضای کانون  جدیدترین سروده های خود را با موضوع محرم و عاشورا قرائت می کنند.

بختیاری افزود : این برنامه روز پنج شنبه هشتم آبان از ساعت 15 در کتابخانه قائم برگزار می شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه " شور عشق " در نگار گذر خاتم خانه فرهنگ امام علی (ع) گفت: در این نمایشگاه گزیده عکس های سعید فدائیان با موضوع آیین های عزاداری محرم به نمایش گذاشته شده و تا 15 آبان ماه میزبان علاقمندان است.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 افزود : فرهنگسرای خاتم (ص) همزمان با دهه اول محرم ویژه برنامه " تفسیر عاشورا " را با حضور شهروندان عزادار برگزار می کند. این ویژه برنامه در قالب نشست های موضوعی در باره ابعاد قیام حسینی ، زیارت عاشورا ، مراسم مداحی و نماز جماعت ظهر و عصر در حال برگزاری است.

وی افزود : حجت الاسلام والمسلمین علی حیدری پژوهشگر حوزه و دانشگاه در این برنامه پيرامون حوادث و وقايع دهه اول محرم و اهداف قيام حسینی سخنرانی می کند و ضمن برپایی نماز جماعت ظهر و عصر ،  هم چنین مراسم قرائت زیارت عاشورا و مداحی توسط سید علی موسوی از مداحان  اهل بیت(ع) برگزار می شود.

به گفته بختیاری مراسم  سوگواری نوباوگان حسینی از دیگر ویژه برنامه های دهه محرم است که ساعت 10 صبح شنبه 11 آبان در خانه فرهنگ امام علی(ع) و ساعت 10صبح روز یکشنبه 11 آبان در فرهنگسرای خاتم (ص) میزبان کودکان است.

وی افزود : نوحه خوانی به همراه نواختن سنج و زنجیرزنی ، حمل پرچم عزاداری توسط کودکان ، مدیحه خوانی و روایت واقعه کربلا ، نقاشی های عاشورایی ، گذاشتن سفره نذری توسط مادران و سیاه پوش کردن فضای آموزشی توسط مربیان از جمله بخش هایی است که با مشارکت کودکان در این ویژه برنامه برگزار می شود .

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 با اشاره به برگزاری برنامه " حسین(ع) جان جانان " در فرهنگسرای خاتم (ص) اظهار داشت : این برنامه برای مربیان فرهگی هنری منطقه 18 در قالب نشست موضوعی در باره ابعاد قیام حسینی ، زیارت عاشورا ، مراسم مداحی و نماز جماعت در روز یک شنبه 12 آبان ماه در سالن خاتم برگزار می شود.

وی افزود : قرائت قرآن توسط قاری افشین ابراهیمی، سخنرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین حیدری و مداحی توسط سید علی موسوی نوشاد از جمله بخش های این برنامه است.

بختیاری هم چنین "عاشورانیان" را از جمله برنامه هایی ذکر کرد که در دهه اول محرم در مرکز رشد کودک و مادربرگزار می شود.

وی گفت : در این برنامه هر روز در ارتباط با یکی از شخصیت های عاشورا سخنرانی  و نیز سفره احسان همزمان با نماز ظهر و عصر میزبان عزاداران است.

به گفته رییس فرهنگسرای خاتم (ص) برنامه صابر صحرای تف نیز درباره رسالت و روشنگری حضرت زینب (س) همراه با مدیحه سرایی و تعزیه خوانی در سالن مجتمع مختار سلیمانی با حضور عموم علاقمندان برگزار می شود.

بختیاری از شهروندان عزادار دعوت کرد برای حضور در برنامه های یاد شده به مراکز زیر مراجعه نمایند:

-          فرهنگسرای خاتم به نشانی : شهرک ولیعصر(عج)- انتهای خیابان حیدری جنوبی- خیابان پژاند- بوستان لواسانی شماره تماس : 66207068

-          خانه فرهنگ امام علی (ع) به نشانی : یافت آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان ، جنب مجتمع شهید مختار سلیمانی شماره تماس 66785040

-          مرکز رشد کودک و مادر به نشانی بلوار معلم - یافت آباد - ابتدای شهرک امام خمینی  شماره تماس : 66132338

نظر شما