جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۴
کد خبر: ۸۰۰۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
ویژه‌برنامه «سوگواره عاشورا و مقاومت» شامگاه روز چهارشنبه با تجلیل از علی عباس، شاعر لبنانی مقاومت در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این سوگواره حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سفیر لبنان در ایران، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، علیرضا قزوه، سیدعبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله در ایران، عبدالرحیم سعیدی راد شاعر و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری حضور داشتند.


قزوه در این مراسم با قدرانی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برگزاری چنین نکوداشتی، گفت: پیش از این در سال‌های گذشته مراسمی برای تجلیل از شعرای پارسی‌زبان داشته‌ایم اما در این زمینه باید به شاعران بزرگ مقاومت هم به عنوان بخشی دیگر از هویت و تفکر اسلامی ایرانی توجه کنیم. 

وی اظهار داشت: شاعران لبنان در صف اول جبهه مقاومت قرار دارند. امیدوارم این بزرگداشت راهگشای مراسم‌های تجلیل از دیگر شاعران این حوزه باشد و بتوانیم ارتباط خود را در آینده در این زمینه بیشتر کنیم و شاهد ایجاد عرصه‌ای برای تبادل فرهنگ و ادب باشیم.


سیدعبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله در ایران هم دیگر سخنران سوگواره عاشورا و مقاومت بود. او گفت: شعر علی عباس ماندگار شده و روحیه‌بخش جوانان مبارز حزب‌الله است. شعرهای این شاعر از جمله «ما از اسلحه دور نمی‌شویم» تبدیل به شعاری مهم و تاثیرگذار در ادبیات مقاومت حزب‌الله در پاسخ به دشمنان شده است.

حجت‌الاسلام زائری هم در این سوگواره ادبی اظهار داشت: رمز ماندگاری گفته شدن و نوشته شدن است و تا وقتی از این مقاومت‌ها گفته و نوشته نشود، این روایت ماندگار نمی‌شود و این کاری است که علی عباس‌ها در حوزه شعر مقاومت و پایداری انجام می‌دهند.


در پایان این مراسم، با حضور حجت‌الاسلام مرادی، سفیر لبنان و دیگر مهمانان از علی عباس شاعر شهیر لبنانی مقاومت قدرانی و تجلیل شد. شیخ علی عباس بیشتر با اشعاری شناخته می‌شود که پیش از حضور و سخنرانی سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان با شور و حرارت درباره مقاومت می‌خواند.
نظر شما