شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۳
کد خبر: ۸۰۰۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
ویژه برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 به مناسبت فرارسیدن بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این دوره از هفته کتاب با شعار «ترویج کتاب، ترویج امید» از 24 آبان تا اول آذر در سراسر کشور برگزار می‌شود و به همین مناسب ویژه برنامه هایی متناسب با اهداف این هفته در مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 برگزار می شود. 

اکبر بختیاری رییس فرهنگسرای خاتم از برگزاری نشست ادبی " صدای سخن عشق " ویژه قرائت و نقد و بررسی اشعار آئینی ، کارگاه آموزش قصه گویی " ردپای خاطرات " ، نشست خانواده و مدیریت مالی در آینه کتاب ، مسابقه حضوری راه و رسم نظم ، و نشست ادبستان حماسه ، به مناسبت هفته کتاب خبرداد.

*رد پای خاطرات ، کارگاه آموزش قصه گویی

به گفته بختیاری کارگاه آموزش قصه گویی با عنوان " ردپای خاطرات "  با حضور استاد مصطفی رحماندوست شاعر ونویسنده کودک ونوجوان در فرهنگسرای خاتم برگزار می شود.

وی افزود : اولین اجرا از این کارگاه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی طراحی گردیده و رحماندوست دراین نشست ضمن معرفی جدیدترین آثار خود که با موضوع ترانه های خردسالان به تازگی رونمایی شده است توضیحاتی در باره قصه گویی برای کودکان ارائه خواهد کرد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 گفت : نخستین نشست از کارگاه آموزش قصه گویی " ردپای خاطرات "  روز یک شنبه 26 آبان از ساعت 9 تا 11 در سالن آمفی تئاترفرهنگسرای خاتم (ص) میزبان علاقمندان است.

*اشعار آئینی  در نشست ادبی " صدای سخن عشق "

بختیاری هم چنین با اشاره به برگزاری نشست ادبی " صدای سخن عشق " در کتابخانه قائم ، اظهار داشت : این برنامه به مناسبت هفته کتاب و ماه محرم و با مشارکت دفتر شعر و ادب حوزه هنری و کانون ادبی روز پنج شنبه 29 آبان از ساعت 15 تا 17 در  کتابخانه قائم  برگزار می شود.

وی افزود : در این برنامه با حضور محمود حبیبی کسبی کارشناس دفتر شعر حوزه هنری و صاحب دو مجموعه شعر " منشور" و" دستایر" و هم چنین اعضای کانون ادبی فرهنگسرا ، حوزه شعر آیینی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

*خانواده و مدیریت مالی در آینه کتاب 

مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 " نشست خانواده و مدیریت مالی در آینه کتاب " را دیگر برنامه ای ذکر کرد که به مناسبت هفته کتاب از سوی مرکز رشد کودک و مادر برگزار می شود.

بختیاری اظهار داشت : این برنامه به مناسبت هفته کتاب و با مشارکت مرکز مالی ایران با نگاهی به کتاب های مربوط به اصول مدیرت مالی در خانواده ها ، در تاریخ27 آبان از ساعت 10 تا 12 میزبان علاقمندان است.

وی افزود : در این برنامه با حضور کارشناس مرکزمالی ایران ، محورهایی هم چون مهارت های مدیریت مالی در خانواده ، آشنایی خانم ها با ارزش پول ،  تعارض های مالی ، مدیریت مالی و موانع شایع در مدیریت مالی مورد طرح و بررسی قرار می گیرد و کتاب های مرتبط با مدیریت در خانه و خانواده معرفی می شود.

*مسابقه حضوری راه و رسم نظم

رییس فرهنگسرای خاتم هم چنین از برگزاری مسابقه حضوری " راه و رسم نظم " به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ، ویژه دانش آموزان دبیرستانی خبر داد.

به گفته بختیاری این برنامه به همت کتابخانه استاد حکیمی با مشارکت دبیرستان امام علی(ع) منطقه 18 به صورت کتبی در چند مرحله صورت می گیرد و تمام پرسش ها در باره نظم و انضباط است و دانش آموزان باید با مطالعه منابع مختلف به پرسش ها پاسخ دهند.

وی افزود : این مسابقه که با هدف ترغیب دانش آموزان به مطالعه و تحقیق طراحی شده است روز چهارشنبه 28 آبان از ساعت 10 در محل دبیرستان امام علی (ع) برگزار می شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 اظهار داشت : فرهنگسرای خاتم هم چنین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشست های نقد و بررسی کتاب با عنوان " ادبستان حماسه " را در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ، 28 و 29 آبان با حضور علاقمندان برگزار می کند.

بختیاری از علاقمندان دعوت کرد برای حضور در برنامه های هفته کتاب مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 به مراکز زیر مراجعه کنند.

-          فرهنگسرای خاتم به نشانی یافت آباد، شهرک ولیعصر، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی شماره تماس : 66207068

-          کتاخانه قائم به نشانی : شهرک ولیعصر(عج)-ابتدای خیابان حیدری شمالی .جنب مجتمع قضایی یافت آباد،اخل پارک قائم(عج) شماره تماس : 66217766

-          مرکز رشد کودک ومادر به نشانی بلوار معلم - یافت آباد - ابتدای شهرک امام خمینی، مرکز رشد کودک و مادر شماره تماس : 66132338

- کتابخانه استاد حکیمی  به نشانی  یافت آباد، شهرک ولیعصر، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی ، شماره تماس : 66297525

نظر شما