پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۱
کد خبر: ۸۰۱۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
ویژه برنامه «پرده عشاق» در هفتمین روز برگزاری با تجلیل از مرحوم «مجید چمنی» رییس هیئت «حسین جان» در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفتمین روز از برگزاری ویژه برنامه «پرده عشاق» شب گذشته، جمعه 7 آذر در فرهنگسرای گلستان با تجلیل از مرحوم مجید چمنی پیرغلام حسینی و ذاکر اهل بیت (ع) با حضور حجت الاسلام صادق‌ زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، میرحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مداحان اهل بیت (ع) و متولیان هیئت های مذهبی برگزارشد.

حجت الاسلام صادق زاده در این مراسم با قدردانی از حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان و مفاخر حسینی به بیان ذکر مصیبتی از حضرت رقیه(س) و امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان پرداخت.

رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران اجرای برنامه پرده عشاق و تجلیل از پیر غلامان امام حسین (ع) را معروف نامید و گفت: تقدیر و تشکر از افرادی که عمر خود را در راه خدمت امام حسین (ع) و فرهنگ ایثار و شهادت صرف کرده اند، معروف است که در آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام بر آن تأکید شده است.

شعرخوانی حسن لطفی شاعر آیینی و مرثیه سرایی محمد کریمی ذاکر و مداح اهل بیت(ع) از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان با حضور پسران مرحوم مجید چمنی رییس هیئت «حسین جان» از این پیرغلام و خادم حسینی (ع) تجلیل شد.


مرحوم «حاج مجید چمنی»، خانواده و زندگی اش را وقف امام حسین(علیه السّلام) کرده بود. سالیانِ سال، پرچمدار هیئتی به نام «حسین جان» بود که در نوروز 1393شمسی، درحادثه ای به همراه همسر و نوعروسش، از دنیا رفتند.

عهدی که او از روز نخست با موالیانش بسته بود، هیچ گاه شکسته نشد و در راه روضه و هیئت، هرچه داشت، در طبق اخلاص قرار می داد!... کسانی که او را در هنگام ذکر نام و یاد ائمه اطهار(علیهم السّلام) دیده بودند،‌ خوب به یاد دارند که همیشه چشم هایَش گریان بود و در هنگام شنیدن مصائب اهل بیت، از عمقِ جان می سوخت. با همه ی خستگی اش، وقتی میکروفن را به دست می گرفت، با گفتن ذکر «حسین جان»، حالِ محفل مُنقلب می شد و دل ها را روانه ی کربلا می کرد!... هم چون برادر بزرگوارش مرحوم «حاج محمّدعلی چمنی» که از ذاکران و پیشکسوتان عرصه ی مدّاحی و استاد حاج منصور ارضی بود. 

«حاج مجید چمنی»، عُمرش را در راه اربابش سپری کرد و هیئت و حسینیّه اش را «حسین جان» نام نهاد و در ایّام شهادت حضرت زهرا(علیه السّلام) از دنیا رفت.



نظر شما