چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۸۰۱۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
سومین دوره مسابقات آزاد ملی اریگامی در پنجشنبه و جمعه 6 و 7 آذر در فرهنگسرای ملل برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در مراسم اختتامیه این برنامه محمد جواد حیدری پور ضمن تقدیر از دست اندرکاران این برنامه و حضور کودکان و جوانان از همکاری متقابل بین سفارت خانه ها گفت: اگر فرهنگسراها و سفارتخانه ها تعامل بهتر و بیشتری با هم داشته باشند، نتیجه آن معرفی رشته های هنری به سایر ملت ها است. مشاهده آثار اریگامی که توسط هنرمندان از همه سنین و همه شهرها خلق شده بسیار لذتبخش است.

ناکازاکی، کاردار ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور در این  برنامه گفت : برای من به عنوان یک ژاپنی تماشای این آثار در کشور ایران بسیار لذتبخش و غرور انگیز است. آثار زیبا و چشم نواز شما ایرانی ها نوید بخش روزهای شکوفایی این رشته هنری در آینده ای نزدیک است.
سومین دوره از مسابقات اریگامی با حضور پر شور و چشمگیر هنرمندان و هنردوستان این رشته برگزار شد.


در این دوره شاخه های مختلفی از هنر اریگامی نظیر ساده، معماری، برش کاغذ و مدولار در نگارخانه فرهنگسرا به نمایش گذاشته شد و 100 هنرمند در این دوره از مسابقات اثر و مقاله ارائه کردند. تعداد 10 مقاله علمی نیز درباره فواید هنر اریگامی به دبیرخانه ارائه شد. این آثار توسط 9 داور ایرانی و یک داور ژاپنی ارزیابی شد که با تقدیر نامه و تندیس از برگزیدگان قدردانی شد.


در برگزاری این دوره از مسابقات انجمن اریگامی ژاپن، انجمن اریگامی ایران، سفارت ژاپن و فرهنگسرای ملل همکاری داشتند.
نظر شما