جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۷
کد خبر: ۸۰۱۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
با حضور شاعران به میزبانی فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد
مراسم رونمایی مجموعه شعر «سری خونین در آغوش خدا بود» شامل دوبیتی‌های عاشورایی محمدرضا مهدیزاده یکشنبه 9 آذرماه با حضور محمدعلی بهمنی و برخي شاعران آييني در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم بهمنی، محمدرضا مهدیزاده، حمیدرضا شکارسری، بهروز یاسمی، رضوان ابوترابی، حسن اسدی، اکبر کتابدار و جمعی دیگر از شاعران و نویسندگان حضور داشتند.

مجموعه دوبیتی‌های عاشورایی مهديزاده با نام «سری خونین در آغوش خدا بود» همزمان با ماه محرم توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر شد. این کتاب شامل سه دفتر از اشعار این شاعر است که با عنوان‌های ظهر شیدایی، حسرتنامه و چشم امید گرد آمده‌اند. این اشعار در سال‌های ۹۲ و ۹۳ سروده شده و نگاهی نو به واقعه عاشورا دارند. پیشتر مجموعه «عطر تو را تلاوت می‌کنم» از این شاعر به بازار آمده و به دوستداران شعر و نثر ادبی تقدیم شده است.

در این مراسم استاد بهمنی شاعر غزلسرا گفت: امروز ما شاهد اتفاقي بسیار خوب در حوزه شعر هستیم و وظیفه خود دانستم با وجود کسالت به مراسم بیایم و از زحمات مهدیزاده تشكر كنم. به واقع می‌دانم او چه زحماتی برای سرودن این مجموعه متحمل شده است. وی در ادامه چند قطعه شعر خواند که با استقبال شدید حضار روبرو شد.

مهدیزاده سراینده این مجموعه درباره نوآوری در شعر عاشواریی گفت: این موضوع بسیار دقیق است و من كه شام غریبان سال گذشته نیت کردم مجموعه دوبیتی‌های عاشورایی کتاب «سری خونین در آغوش خدا بود» را بسرایم، دیدم چقدر دشوار است درباره موضوعی شعر غير تكراري بگوييد که بیش از هزار سال همه درباره‌اش شعر گفته‌اند.

سراینده «سری خونین در آغوش خدا بود» از گمنام ماندن اهالی فرهنگ و هنر که بار عظیم فرهنگ ايران را بر دوش می‌کشند، گلایه کرد و از سازمان‌هایی نظیر صدا و سیما خواست همانگونه که از آثار نویسندگان و شاعران استفاده می‌شود و مردم از شنیدن آنها لذت می‌برند، نسبت به معرفی اهل قلم اهتمام ویژه نشان دهند. در ادامه، شکارسری، یاسمی، اسدی و شاعران جوان به قرائت اشعار خود پرداختند.
نظر شما