شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۰
کد خبر: ۸۰۲۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کتابخانه علامه جعفری فردا چهارشنبه 12 آذرماه مسابقه بلندخوانی «آوای مهربانی» را به منظور تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان برگزار می کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مسابقه بلندخوانی آوای مهربانی مخصوص گروه سنی 8 تا 11 سال است. هر شرکت کننده باید ابتدا 3 تا 5 دقیقه بخشی ازکتاب دلخواه خود را در برابر هیأت داوران خوانده و در مرحله بعد متنی که هیأت داوران برای او انتخاب کرده اند را با صدای بلند بخواند.

با توجه به این که بلندخوانی یکی از مهمترین مهارت هایی است که امروزه برای دانش آموزان، حتی در سنین بالاتر نیز دشوار شده؛ مراکز فرهنگی هنری منطقه5 در راستای تقویت این مهارت، افزایش گنجینه لغات، پیوند بین نوشتار و بالابردن اعتماد به نفس دانش آموزان، اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است.

روان خوانی، تلفظ درست نشانه های فارسی، استفاده مناسب از لحن آهنگ، خواندن با صدای رسا و توجه به علامت های دستوری از جمله معیارهای کسب امتیاز برای شرکت کنندگان در این مسابقه است.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به کتابخانه علامه جعفری واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوارآیت ا... کاشانی، خیابان حسن آباد، انتهای کوچه چهارم مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44091043تماس گرفته و یا از تارنمای ferdos. farhangsara.ir بازدید کنند.

نظر شما