جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۱
کد خبر: ۸۰۲۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
نشست گفت و گو درباره دو کتاب عاشورایی «آینه داران آفتاب» و «آینه در کربلاست» سه شنبه 25 آذر93، ساعت 16 در فرهنگسرای سرو برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هم زمان با فرارسیدن دهه سوم ماه صفر و روز پژوهش دو کتاب «آینه داران آفتاب» و «آینه در کربلاست» نوشته دکتر محمدرضا سنگری، که پژوهش و نگارشی نو از زندگی و شهادت یاران اباعبدالله الحسین و بازشناخت نهضت عاشورا است، بازخوانی و درباره آن گفت و گو می شود.
 
در کتاب «آینه داران آفتاب» که توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل در 2 جلد به رشته تحریر در آمده است، در هشت فصل به مباحث تحلیلی پیرموان جایگاه و فضایل اصحاب حسین (ع) و ویژگی های یاران حضرت پرداخته شده است، از شهیدان پیشاهنگ صحبت شده و به شهیدان نبرد نخستین و به شهیدان نبرد تن به تن پرداخته است. هم چنین شهیدان نماز، شهدای پس از نماز، شهدای بنی هاشم و شهیدان پس از امام (ع) مباحثی است که نویسنده در دو جلد آن را نگاشته است.
 
هم چنین کتاب «آینه در کربلاست» که توسط نشر قدیانی منتشر شده، ترکیبی است از روایت به تطبیق، تحلیل و تذکره، که سیر تاریخی حوادث و رویدادها و چگونگی و چرایی واقعه عاشورا را با استناد به منابع و مآخذ دوره های گوناگون بیان می کند. مطالب این کتاب در 41 مرحله تدوین و نگارش شده که با ماجرای مرگ معاویه و ولیعهدی یزید و بیعت خواستن از امام حسین (ع) و خروج آن حضرت از مدینه آغاز می شود.

علیرضا کمره ای، سید علی موسوی گرمارودی، محسن حسام مظاهری، کورش علیانی و دیگر چهره های فرهنگی شهر تهران نیز میهمان این برنامه هستند و در این گفت و گو حضور خواهند داشت.
 
علاقه مندان برای حضور در این برنامه، می توانند به فرهنگ سرای سرو واقع درخیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، َکوی ساعی یکم مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88676904 – 88799154 تماس بگیرند و یا به درگاه اینترنتی .ir sarv.farhangsara مراجعه کنند.

نظر شما