جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۶
کد خبر: ۸۰۳۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
شب شعر «عصر بیداری» در فرهنگسرای اشراق برگزار شد
شب شعر عصر بیداری از سلسله برنامه های «روز روشنایی» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز گذشته در سالن باران فرهنگسرای اشراق برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شب شعر «عصر روشنایی» که پیش از این در فرهنگسراهای دیگر پایتخت برگزار شده بود، عصر دیروز با حضور علی محمد مودب، محمود حبیبی کسبی، علی داوودی، میلاد عرفان‌پور، علاقه مندان به شعر و ادب و جمعی از شاعران انجمن ادبی فرهنگسرای اشراق، در این فرهنگسرا برگزار شد. اجرا این مراسم را ناصر فیض بر عهده داشت.
 
باید چشم بصیرت بین داشته باشیم
علی محمد مودب رئیس انتشارات شهرستان ادب پیش از آنکه شعری بخواند گفت: در روزگاری که در هند، افغانستان و پاکستان کسانی را برای زبان فارسی، برای آنکه از لغات فارسی استفاده می‌کنند می‌کشند، زمانی که چنین تفکراتی همچنان پا برجاست، شبکه‌هایی به زبان فارسی در ماهواره ها همچنان رو به رشد است. شبکه هایی که در مواقع حساس چنان جوسازی می‌کنند که حق و باطل در هم گره می‌خورد؛ که فتنه همین در هم آمیختن حق و باطل است.
 
علی محمد مودب یکی از اشعارش را در راستای درآمیختن حق و باطل خواند و شعر سپیدی را تقدیم به پسر دایی مفقود الاثرش شهید شوشتری کرد.
 
محمود حبیبی کسبی از دیگر شاعران آیینی شعری را تقدیم به وطن کرد و غزل دیگرش را در ستایش امام خمینی و انقلاب اسلامی خواند.
همچنین علی داوودی در این مراسم شعر خوانی کرد و شعری درباره ایران و انقلاب خواند.
میلاد عرفان‌پور، شاعر جوان و خوش آوازه نیز شعری درباره حوادث 88 خواند و غزل دیگرش را تقدیم به میهن اسلامی کرد. 
 
در شب شعر «عصر بیداری» چند تن از شاعران انجمن شعر فرهنگسرای اشراق نیز شعر خوانی کردند. نادر سهرابی شعر سپیدی خواند و آن را تقدیم به شهدای هسته‌ای کرد، سیفی شعر کوتاهی درباره ایران خواند و آقایان اسکندری و حاجی بنده هم از دیگر شاعران انجمن شعر اشراق بودند.
شب شعر «عصر بیداری» روز 9 دی، در فرهنگسرای ابن سینا، ولا، رسانه و کار برگزار شده بود و روز گذشته در فرهنگسرای اشراق به کار خود پایان داد. 

نظر شما